Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Aktualności
  • Mazovia wróciła do rejsów
Aktualności Turystyka Ważne

Mazovia wróciła do rejsów

Przez DC19 marca 202519 marca 2025

Prom z linii Polferries odpoczął od obowiązków w stoczni Net Marine Group w Szczecin. Przeszedł wymagany przegląd i odświeżenie, aby powrócić na wody Bałtyku.

Dla spełnienia bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, jak i transportu ładunków, ważne są regularne kontrole w stoczni. Mowa o przeglądach, serwisach systemów, wdrożeniach nowoczesnych technologii oraz wewnętrznych kosmetycznych zmianach. Dlatego też prom Mazovia został chwilowo zatrzymany w pracy w celu weryfikacji i poprawy jego stanu.

Net Marine Group podzieliła się filmem wejścia Mazovii do ich doku.

m/f Mazovia jest promem o zakresie pasażerskim i przewozie ładunków na trasie Świnoujście – Ystad. Został wbudowany w roku 1996. Gruntowny remont przeszedł w 2012 roku. Natomiast pod usługi Polferriesa dodano przestrzeń hotelowo – gastronomiczną pod koniec 2014 roku.

Prom ma długości 168 metrów i płynie z prędkością eksploatacyjna 16,7 węzłów. Długość jego linii ładunkowej to 2620 metrów, co jest pojemnością dla 140 samochodów ciężarowych lub 600 samochodów osobowych. Prom jednorazowo pomieści 1 000 pasażerów. W wyposażeniu promu znajduje się kafeteria, sklepy, kawiarnia z dyskoteką i częścią kasyna.

Charakterystycznym wizerunkiem Mazovii jest kolorowy dziób pomalowany przez gdyńskiego artystę Mariusza Warasa. Grafika przedstawia wynurzającą się z morza rybę, której łuski nawiązują do łowickich motywów. Zamysłem było połączenie kultury Mazowsza i morza.

Od 1997 roku Mazovia posiada certyfikat zarządzania jakością ISO 9002 oraz spełnia obowiązkowe konwencje, zalecenia IMO oraz uprawnienia żeglugi.

Net Marine Group to spółka specjalizująca się w remoncie i modernizacji morskich jednostek i urządzeń poprzez hydraulikę siłową. Dotyczy to żurawi pokładowych, wciągarek kotwicowych i ładunkowych, napędów pokryw i furt. Ponadto zajmuje się serwisowaniem maszyn sterowych i sterów strumieniowych z napędem hydraulicznym. Ich motto „Czas armatora i bezpieczeństwo statku są naszym priorytetem” podkreśla specjalizacje w swojej dziedzinie i profesjonalizm usług. Net Marine obchodzi w tym roku 30-lecie swojej działalności, powstała z inicjatywny Andrzeja Trejmana. Spółka również może pochwalić się najwyższymi certyfikatami w swojej dziedzinie. Zaufało im wiele znanych firm tj. Peak Group, Prima Shipping Group, PŻM, Unity Line czy DFDS.

Polferries to Polska Żegluga Bałtycka PŻB należąca do polskiego armatora z siedzibą w Kołobrzegu. Początek działania realizowali jako przedsiębiorstwo państwowe. Kursują między portami w Polsce, Szwecji oraz Danii. Polferries posiada aktualnie w swojej flocie 5 promów.

Polferries nie ogranicza się do zwyczajnych przewozów. Przygotowuje co sezon rejsy i wycieczki tematyczne. Przestrzenie promów pozwalają na organizacje konferencji, integracji czy wydarzeń firmowych.

Polferries chwali się 49-letnim doświadczeniem w transporcie morskim. Podczas tych lat wiele wydarzyło się na pokładach jednostek. Wiele podróży, wzruszeń, spotkań rodzinnych, powrotów do rodzinnych domów, zmiana miejsc zamieszkania, zachodów i wschodów słońca. A nawet niezwykłych osobowości na pokładach i niecodziennych transportów. Polferries przekazał, że w grudniu 2024 roku odbyli ciekawy transport elementów domu modułowego do Skandynawii dla znanego sportowca Mameda Khalidova.

Spółka może pochwalić się również certyfikowaną jakością usług i wieloma nagrodami. W 2024 roku inny prom, Varsovia został uhonorowany tytułem RoPax of the Year podczas wydarzenia Ferry Shipping Summit. Jako największy i najnowocześniejszy prom na Bałtyku.

fot. Polferries

GdańskMavoziaMorze BałtyckieNet Marine GroupPolferriesPolferries Mazoviapolska-morskapromŚwinoujścieYstad
Poprzednia Informacja
Młodzi ludzie szanują swój czas i granice – trendy w zatrudnieniu
Następna Informacja
Co dalej z ustawą wiatrakową? Została wstępnie zaakceptowana przez rząd

Zobacz podobne

Rusza rozbudowa Naftoportu w Porcie Gdańsk

Paulina Ledzinska14 listopada 202514 listopada 2025

Turbaczewska: kompetencje nie mają płci [WYWIAD]

Paulina Ledzinska14 listopada 202514 listopada 2025

Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 

LK14 listopada 202514 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Rusza rozbudowa Naftoportu w Porcie Gdańsk
  • Turbaczewska: kompetencje nie mają płci [WYWIAD]
  • Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 
  • Wodór jest i będzie napędem regionów. Musimy jeszcze mocniej promować zieloną energię [WYWIAD]
  • Rok po Heweliuszu zatonęła Estonia pochłaniając życie 852 osób

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 

LK14 listopada 202514 listopada 2025
14 listopada 202514 listopada 20250

Wiatr zmian nad Bałtykiem: Offshore Wind Poland 2025 

LK13 listopada 202513 listopada 2025
13 listopada 202513 listopada 20250

Prawnicy na fali wiatru: relacja z konferencji „Prawnik...

LK6 listopada 202513 listopada 2025
6 listopada 202513 listopada 20250

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025
5 listopada 20254 listopada 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie