Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Aktualności
  • Port Gdańsk z mocnym startem w 2025 roku
Aktualności Porty Ważne

Port Gdańsk z mocnym startem w 2025 roku

Przez DC24 kwietnia 202524 kwietnia 2025

Pierwszy kwartał 2025 roku przyniósł imponujące wyniki dla Portu Gdańsk. Przyrost odnotowano szczególnie w sektorze kontenerowym. Terminale przeładowały ponad 624 tysiące TEU.

Wynik ten oznacza wzrost o 17% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. To efekt inwestycji w infrastrukturę oraz rozwijających się połączeń oceanicznych z największymi kontenerowcami świata. Łącznie przez port przeszło 18,4 miliona ton towarów. Ten wynik jest nieco niższy niż rok temu. Jednak przy globalnych zawirowaniach w transporcie międzynarodowym i gospodarce to oznaka stabilności.

– W ciągu ostatnich ponad 20 lat w Porcie Gdańsk zrealizowano wiele inwestycji infrastrukturalnych, które zwiększyły zdolności operacyjne terminali oraz zapewniły lepszą integrację z krajowym i międzynarodowym systemem transportowym. Dziś realnie przekładają się one na efektywność i konkurencyjność portu – przekazała w komunikacie Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk.

Najbardziej spektakularny wzrost zanotowano w przeładunkach rudy aż o 560%. Dynamicznie wzrósł również przeładunki drewna o 74%. Surowiec głównie eksportowany jest z Łotwy do Skandynawii i Azji. Tak szybki wzrost przeładunku rudy związany jest z rozwojem przemysłu stalowego. Port Gdańsk dąży do tytułu huba surowcowego.

Niektóre grupy towarowe zanotowały spadki: węgiel o 14,8%, paliwa o 7,5%, zboża o 21%. Mimo to port utrzymał wysokie wolumeny i potwierdził swoją odporność na niekorzystne warunki zewnętrzne.

– Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, nie tylko utrzymujemy wysokie wolumeny, ale też rozwijamy nowe kierunki współpracy i umacniamy naszą rolę jako bramy logistycznej dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej – dodała prezes Portu Gdańsk.

Port Gdańsk to silny gracz na Bałtyku. Jest największym portem w Polsce i jeden z najdynamiczniej rozwijających się na Morzu Bałtyckim. W 2024 roku obsłużył rekordowe 77,4 miliona ton towarów. Był to najlepszy wynik w historii portu. Szczególnie dobrze wypadły przeładunki kontenerów i ładunków drobnicowych. Dobre połączenia drogowe, kolejowe i morskie sprawiają, że port pełni kluczową rolę w logistyce regionu. Port Gdańsk nieustannie umacnia swoją pozycję wśród europejskich portów morskich.

fot. Port Gdańsk

baltic hubBałtykDorota PyćInwestycjepolska-morskapołączenia oceaniczneport gdanskrozwój infrastrukturysektor kontenerowyTerminal kontenerowy
Poprzednia Informacja
Urząd Morski w Gdyni oczami swoich pracowników. Zobacz ich wyjątkowe zdjęcia
Następna Informacja
NFOŚiGW przekazał ponad 809 mln zł na poprawę efektywności energetycznej

Zobacz podobne

Prawnicy na fali wiatru: relacja z konferencji „Prawnik w Branży Offshore Wind” 

LK6 listopada 20256 listopada 2025

Przeżył katastrofę „Heweliusza”. Oddał rzeczy do Muzeum

Paulina Ledzinska6 listopada 20256 listopada 2025

Ponad 300 ratowników i mundurowych weźmie udział w manewrach Politechniki Morskiej

Paulina Ledzinska6 listopada 20255 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Prawnicy na fali wiatru: relacja z konferencji „Prawnik w Branży Offshore Wind” 
  • Przeżył katastrofę „Heweliusza”. Oddał rzeczy do Muzeum
  • Ponad 300 ratowników i mundurowych weźmie udział w manewrach Politechniki Morskiej
  • „Sabotaż, szpiegostwo, atak” – to tematyka grudniowego forum o bezpieczeństwie
  • Klimczak: 450 mln euro z UE na rozwój infrastruktury kolejowej i morskiej

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne znaczenie dla całej branży”

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025
5 listopada 20254 listopada 20250

Bada dna mórz, przetrwała tajfun – niezwykła praca...

DC28 lipca 202528 lipca 2025
28 lipca 202528 lipca 20250

Finansowanie projektów dla bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej i offshore

Paulina Ledzinska15 lipca 202515 lipca 2025
15 lipca 202515 lipca 20250

Tak marynarze oszczędzają na emerytury. „Nieruchomości, fundusze, ale...

DC8 lipca 20258 lipca 2025
8 lipca 20258 lipca 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie