Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Aktualności
  • Pomorze Zachodnie inwestuje miliardy w drogi wojewódzkie
Aktualności Ważne

Pomorze Zachodnie inwestuje miliardy w drogi wojewódzkie

Przez Sonia Mrzygłocka31 stycznia 2025

W 2024 roku nakłady na modernizację dróg wojewódzkich w Zachodniopomorskiem wyniosły blisko 390 mln zł. W 2025 roku region planuje niemal podwoić tę kwotę, co pozwoli na intensywną modernizację infrastruktury drogowej. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich (ZZDW) w Koszalinie ogłosił już pierwsze przetargi w ramach nowego programu „Pomorze Zachodnie na dobrej drodze”, którego celem jest kompleksowa przebudowa wszystkich dróg wojewódzkich w regionie. Inwestycje będą realizowane zarówno ze środków unijnych, jak i budżetu województwa.

Wielkie plany i ambitne cele

– Te plany są wyrazem naszych ambicji. Na Pomorzu Zachodnim zawsze mierzyliśmy wysoko i w ten sam sposób chcemy myśleć o infrastrukturze drogowej. Chcemy, aby mieszkańcy naszego regionu mogli korzystać z bezpiecznych i nowoczesnych dróg – podkreśla Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. – Do 2020 r. przebudowaliśmy około 850 km dróg wojewódzkich, wydając na ten cel ponad 1,167 mld zł, głównie ze środków unijnych. Dziś stawiamy również na własne zasoby finansowe.

W minionym roku fundusze unijne współfinansowały zakończone już przebudowy DW102 na odcinku Lędzin – Trzebiatów i I etapu DW152 na trasie Świdwin – Połczyn-Zdrój. Trwa także przebudowa DW203 między Darłowem a granicą województwa.

Nowe inwestycje i źródła finansowania

Finansowanie inwestycji opiera się na dwóch filarach: unijnych programach wsparcia oraz budżecie województwa. Unia Europejska współfinansuje duże przebudowy poprawiające bezpieczeństwo i dostosowujące parametry dróg do współczesnych wymagań. Modernizacje obejmują m.in. poszerzenie jezdni, wzmacnianie nawierzchni, budowę azyli dla pieszych, spowalniaczy ruchu, odwodnień i oświetlenia.Unia Europejska wspiera również rozbudowę tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim.

W 2024 roku powstały m.in. nowe odcinki ścieżek Redlino – Białogard i Bezpraw – Karlino, będące częścią trasy Stary Kolejowy Szlak. Wartość tych inwestycji wyniosła 23,77 mln zł.

Rządowe wsparcie i nowe przetargi

Oprócz funduszy unijnych na rozwój infrastruktury drogowej przeznaczane są również środki krajowe, m.in. z Polskiego Ładu. W 2023 roku zakończono przebudowę DW125 w miejscowościach Bielin, Golice i Moryń oraz DW152 na odcinku Starogard – Świdwin. Rozpoczął się także II etap przebudowy DW163 między Połczynem-Zdrojem a Czaplinkiem.

W tym roku ZZDW przeznaczy na inwestycje rekordowe 315,5 mln zł, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z 2023 rokiem. Ogłoszono już pierwsze przetargi na modernizację m.in. DW171 (Sikory – Czaplinek), DW177 (Mirosławiec – Hanki) oraz DW106 (Sąpolnica – Dębice i granica Rejonu Dróg Wojewódzkich – Warnice). Już pierwsze otwarte oferty pokazują duże zainteresowanie wykonawców.

Przyszłość infrastruktury drogowej Pomorza Zachodniego

Dzięki konsekwentnej polityce inwestycyjnej region sukcesywnie poprawia stan swoich dróg wojewódzkich. Do czerwca 2025 roku planowane jest zakończenie przebudowy DW203 na odcinku Darłowo – granica województwa, a także remont mostu na Redze w ciągu DW152. Zachodniopomorskie konsekwentnie rozwija swoją infrastrukturę, czyniąc region bardziej dostępnym i bezpiecznym dla mieszkańców i turystów.

Poprzednia Informacja
Zmiana organizacji ruchu wodnego w rejonie Szczecina – trwają pracę nad pogłębianiem toru wodnego
Następna Informacja
Wody Polskie i Polska Akademia Nauk wzmacniają współpracę na rzecz gospodarki wodnej

Zobacz podobne

Rusza rozbudowa Naftoportu w Porcie Gdańsk

Paulina Ledzinska14 listopada 202514 listopada 2025

Turbaczewska: kompetencje nie mają płci [WYWIAD]

Paulina Ledzinska14 listopada 202514 listopada 2025

Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 

LK14 listopada 202514 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Rusza rozbudowa Naftoportu w Porcie Gdańsk
  • Turbaczewska: kompetencje nie mają płci [WYWIAD]
  • Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 
  • Wodór jest i będzie napędem regionów. Musimy jeszcze mocniej promować zieloną energię [WYWIAD]
  • Rok po Heweliuszu zatonęła Estonia pochłaniając życie 852 osób

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 

LK14 listopada 202514 listopada 2025
14 listopada 202514 listopada 20250

Wiatr zmian nad Bałtykiem: Offshore Wind Poland 2025 

LK13 listopada 202513 listopada 2025
13 listopada 202513 listopada 20250

Prawnicy na fali wiatru: relacja z konferencji „Prawnik...

LK6 listopada 202513 listopada 2025
6 listopada 202513 listopada 20250

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025
5 listopada 20254 listopada 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie