Polski Portal Morski
Aktualności Extra Porty Ważne

ZMPSiŚ od lat aktywnie działa na rzecz C-E 59

Zmodernizowana trasa kolejowa połączy północ z południem, morze z górami, wodę. Kluczowa dla rozwoju Pomorza Zachodniego, ale też korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, magistrala kolejowa CE-59, tzw. Nadodrzanka zostanie wyremontowana i dostosowana do potrzeb przewoźników.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej – TEN-T – wprowadza obowiązek modernizacji lub budowy kluczowych dróg funkcjonujących w ramach tej międzynarodowej sieci. Na podstawie Rozporządzenia 2024/1679 z 13 sierpnia, do sieci bazowej rozszerzonej TEN-T została wpisana magistrala kolejowa CE-59 biegnąca wzdłuż Odry, tzw. Nadodrzanka. Trasa składa się z linii drogi kolejowej nr 401: Świnoujście-Szczecin, nr 273: Szczecin-Wrocław i dalej aż do przejścia granicznego z Czechami.

ZMPSiŚ od lat aktywnie działa na rzecz C-E 59. Również teraz chce uczestniczyć w pracach dotyczących modernizacji. Wspólne konsultacje, wymiana informacji i współpraca merytoryczna całej branży logistycznej mają na celu wsparcie inwestora w poprawie parametrów magistrali i dostosowanie ich nie tylko do potrzeb, ale i możliwości Portów w Szczecinie i Świnoujściu, jako węzłów komunikacyjnych, którędy transportowane Nadodrzanką towary mogą przemieszczać się z południa na północ Europy.

Źródło. fot. ZMPSiŚ

Zobacz podobne

Wnętrza dwóch wraków w Bałtyku okazały się „małą historyczną sensacją”

Paulina Ledzinska

Wody Polskie zgłosiły do KE dwa projekty dot. ujścia Nysy Kłodzkiej do Odry

Paulina Ledzinska

1 lipca Polska przejmie przewodnictwo w Radzie Państw Morza Bałtyckiego

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie