Polski Portal Morski
Aktualności

Grupa Unimot wynajęła terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven

Unimot Paliwa, spółka z Grupy Unimot, zawarła umowę na przeładunek i magazynowanie gazu LPG w Niemczech ze spółką HES Wilhelmshaven Tank Terminal GmbH. W ten sposób Grupa Unimot przygotowuje się na wejście w życie sankcji na rosyjskie LPG od grudnia 2024 r. Umowie na wynajem pojemności magazynowej przeznaczonej dla LPG towarzyszy umowa na wynajem pojemności magazynowej dla oleju napędowego.

W naszej strategii na lata 2024-2028 jako pierwszy z celów dla segmentu LPG wskazaliśmy zabezpieczenie dostaw LPG, poprzez budowę nowego kanału logistycznego umożliwiającego zakupy LPG z alternatywnych kierunków i umowa zawarta z HES Wilhelmshaven Tank Terminal miesiąc po ogłoszeniu strategii jest dowodem na konsekwentną realizację tego celu. Wynajęcie terminala w niemieckim Wilhelmshaven pozwala nam przygotować się na czas obowiązywania sankcji na rosyjskie LPG, które wejdą w życie już w grudniu tego roku. Port sąsiadujący z terminalem może przyjąć gazowce o dwukrotnie większej pojemności niż nasze polskie porty, ponadto wynajęty terminal posiada pełną infrastrukturę, by transportować produkt bezpośrednio drogą kolejową do Polski – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych, Unimot.

Umowa zawarta między Unimot Paliwa a spółką HES Wilhelmshaven Tank Terminal GmbH przewiduje możliwość rozładunku i magazynowania gazu LPG o wolumenie około 8 tys. ton. Umowa została zawarta na czas określony 48 miesięcy, począwszy od 1 października 2024 r., z możliwością jej przedłużenia na kolejne 24 miesiące. Wartość umowy na wynajęcie pojemności magazynowych dla gazu LPG w Wilhelmshaven w pierwszym okresie jej obowiązywania jest szacowana przez Grupę Unimot na kwotę 120 mln zł.

Ponadto Grupa Unimot uzgodniła ze spółką HES kluczowe warunki kolejnej umowy związanej z przeładunkiem i magazynowaniem oleju napędowego. Zagwarantowana pojemność magazynowa oleju napędowego ma wynieść 78 tys. m sześc. Strony zamierzają zawrzeć umowę dotyczącą oleju napędowego na 18 miesięcy, począwszy od 1 lipca 2024 r. z możliwością jej przedłużenia na okres kolejnych 12 miesięcy. Wartość tej przyszłej umowy powinna wynieść ok. 15 mln zł.

Terminal w Wilhelmshaven daje nam możliwość rozszerzenia usługi o kolejne produkty, z czego bardzo chętnie skorzystamy. Jest to doskonała alternatywa dla wynajętego w kwietniu 2022 r. duńskiego terminala na olej napędowy, pozwalającego nam transportować produkt jedynie drogą morską, z którym po dwóch latach kończymy współpracę. Terminal w Gulfhavn był idealnym rozwiązaniem na czas niepewności związany z atakiem Rosji na niepodległą Ukrainę, jednak teraz przepinamy się na terminal w Wilhelmshaven, który daje nam większą elastyczność i – podobnie jak w przypadku LPG – możliwość transportowania oleju napędowego z Niemiec koleją i transportem samochodowym do Polski – dodaje Robert Brzozowski.

Umowę związaną z gazem LPG oraz przyszłą umowę związaną z olejem napędowym należy traktować łącznie i wejdą w życie w tym samym czasie z momentem podpisania ostatniej z nich.

Źródło: Unimot

Zobacz podobne

Port Szczecin obsługuje jednostki typu Panamax

LK

Sezon żeglugowy rozpoczęty. WIR wspiera żeglarzy [WIDEO]

Daria Czaja

Straż Graniczna zatrzymała łódź rybacką z Mrzeżyna. Wykryto rażące uchybienia

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie