Polski Rejestr Statków notuje dwa znaczące osiągnięcia. Mowa o powrocie do elitarnej grupy „High Performance” w rankingu Paris MoU oraz podpisanie nowej umowy o współpracy z Chińskim Rejestrem Statków. To wydarzenia związane z aktywnością PRS w kontekście współprac międzynarodowych.
Powrót do elitarnej grupy
Polski Rejestr Statków został ponownie zaliczony do grupy „High Performance” w prestiżowym zestawieniu Paris MoU. Ranking obejmuje uznane organizacje klasyfikacyjne. PRS znalazł się w gronie podmiotów spełniających najwyższe standardy jakości w międzynarodowej inspekcji statków.
Jak wskazuje PRS są to wymierne korzyści dla armatorów:
– Klasyfikacja statku przez towarzystwo o tak wysokiej renomie znacząco zwiększa szansę na zakwalifikowanie go jako jednostki niskiego ryzyka (Low Risk Ship). W praktyce przekłada się to na rzadsze inspekcje Port State Control, możliwość uzyskania niższych składek ubezpieczeniowych oraz większą konkurencyjność na rynku czarterowym.

Ocena w Paris MoU obejmuje trzyletni okres i dotyczy organizacji, które przeszły co najmniej 60 inspekcji.
– Powrót do grupy „High Performance” w rankingu Paris MoU potwierdza nieustanne zaangażowanie PRS w utrzymywanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i jakości usług. Jest to dowód, że strategia instytucji przynosi realne korzyści jej klientom – przekazuje w swoim komunikacje PRS.
Nowe porozumienie międzynarodowe
Drugim działaniem PRS jest podpisanie porozumienia pomiędzy Polskim Rejestrem Statków a Chińskim Rejestrem Statków (China Classification Society). Oba towarzystwa są członkami IACS (International Association of Classification Societies). Teraz zacieśniają siły w wspólnym działaniu.
– Oba towarzystwa klasyfikacyjne poprzez umowę wyraziły wolę współpracy w obszarze klasyfikacji nowo budowanych statków i statków w eksploatacji, certyfikacji materiałów, wyposażenia i elementów na statki oraz innych obszarach – wskazuje w komunikacie PRS.


Umowo podpisano w Pekinie wraz z ceremonią z udziałem przedstawicieli obu stron. PRS i CCS współpracują ze sobą od lat 80.. Wtedy wspólnie nadzorowali budowę drobnicowców dla Chipolbroku.
fot. Polski Rejestr Statków S.A.