Polski Portal Morski
Akcje Polski Morskiej Aktualności Kongres Morski Ważne Żegluga

Polferries i Unity Line łączą siły. Powstaje nowa marka promowa POLSCA

Dwaj najwięksi polscy armatorzy Polferries i Unity Line ogłosili połączenie działalności promowej pod wspólnym szyldem PolSca Baltic Ferries. Jak zapowiadali podczas uroczystego ogłoszenia brandu, ma on zintegrować ofertę obu spółek i wzmocnić pozycję Polski na rynku przewozów pasażerskich i towarowych na Bałtyku.

PolSca ma oferować klientom łącznie flotę 10 promów kursujących między Polską a Skandynawią. Trzy nowe jednostki są aktualnie budowane w polskiej stoczni. Ich budowa została dofinansowana kwotą 1,3 miliarda złotych w ramach nowej umowy inwestycyjnej.

Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka w swoim wystąpieniu przedstawił tło strategiczne całego przedsięwzięcia. Podkreślił rolę żeglugi promowej w nowej polityce gospodarczej państwa, w tym w rządowym planie Polskie Morze.

– Stawiamy na rozwój gospodarki morskiej, na ambitne inwestycje i na budowanie silnej, polskiej marki na Bałtyku […] Została podpisana nowa umowa inwestycyjna na realizację polskich promów dla polskich armatorów w polskiej stoczni. Przekazujemy na ten cel kwotę miliarda trzystu milionów złotych i to jest inwestycja, która ma na celu wzmocnienie roli polskich armatorów na Bałtyku i wzmocnienie rozwoju naszej gospodarki morskiej. To jest niezwykle istotne – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka.

Piotr Redmerski, prezes Polferries, w swojej wypowiedzi wskazał, że nowa marka symbolizuje koniec konkurencji i początek strategicznej współpracy.

– To chyba będzie prezent dla naszego podmiotu, że w końcu kończy się rywalizacja, zaczyna się współpraca.

Przewodniczący rady nadzorczej spółki Polskie Promy, Paweł Pożycki, podkreślił, że nowy znak na rynku – PolSca – będzie reprezentować nie tylko połączenie firm, ale też geograficzne i gospodarcze mosty między Polską a Skandynawią. Nowa nazwa staje się deklaracją kierunku działania.

– Dzisiaj mówimy nie o dwóch podmiotach, tylko o trzech największych graczach polskiego rynku promowego, którzy podpisują strategiczny aneks […]. Dzisiaj startujemy z projektem, z programem inwestycyjnym floty, która jest budowana w polskiej stoczni, która jest sfinansowana przez polskie instytucje finansowe. I nie jest to jeden statek, a będą to trzy potężne jednostki – mówił Paweł Pożycki.

Dariusz Doskocz, dyrektor naczelny PŻM, zasygnalizował, że wspólna marka jest odpowiedzią na presje rynku i konieczność adaptacji do nowych warunków.

– Musimy jednak sobie powiedzieć jasno, że nowe wyzwania stawiają przed nami obowiązek, musimy zrobić coś nowego. W tej chwili jedynym, co możemy zrobić, to łączyć siły – przekazał dyrektor Doskocz.

Nowa marka PolSca będzie funkcjonować jako platforma wspólnego działania trzech podmiotów: Polskiej Żeglugi Morskiej, Polskiej Żeglugi Bałtyckiej oraz Euroafricy – spółki z Grupy Hass Holding. Umowę o współpracy podpisali: Dariusz Doskocz (PŻM), Piotr Redmerski (PŻB) oraz Jacek Wiśniewski (Euroafrica).

PolSca ma rozpocząć działalność operacyjną po zakończeniu procesu integracji usług i systemów w drugiej połowie 2025 roku. Obie firmy zachowują swoją tożsamość operacyjną, ale będą działać pod jednym znakiem na wszystkich głównych trasach między Polską a Skandynawią.

Oficjalna prezentacja miała miejsce w Szczecinie, podczas drugiego dnia 11. Międzynarodowego Kongresu Morskiego. Polska Morska była patronem medialnym wydarzenia.

fot. Polska Morska

Zobacz podobne

11. MKM: Repolonizacja gospodarki morskiej na pierwszy plan

LK

Prezes ZMPSiŚ: „Intermodal to nasze oczko w głowie”

LK

Filary gospodarki morskiej. Pierwszy dzień kongresu na zdjęciach

Daria Czaja

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie