Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Aktualności
  • Zobacz chrzest masowca Polsteam Łebsko w Porcie Police [WIDEO]
Aktualności Artykuł Sponsorowany Porty Ważne Żegluga

Zobacz chrzest masowca Polsteam Łebsko w Porcie Police [WIDEO]

Przez Paulina Ledzinska7 lutego 20257 lutego 2025

Polsteam Łebsko, to trzecia jednostka z serii dwunastu masowców budowanych dla Polskiej Żeglugi Morskiej. Statek powiększa flotę narodowego armatora i został dostosowany do żeglugi po Wielkich Jeziorach Amerykańskich.

Masowiec o długości 200 metrów i szerokości niemal 24 metrów powstał w chińskiej stoczni Shanhaiguan i w lipcu 2024 roku rozpoczął swój dziewiczy rejs. Po kilku miesiącach eksploatacji, zawijając do portów w Ameryce Północnej i Południowej, masowiec po raz pierwszy przypłynął do Polski w styczniu bieżącego roku.

Podczas postoju w polickim porcie przeprowadzono ceremonię chrztu, zgodnie z wielowiekową tradycją morską. Matką chrzestną statku została Ewa Walerczyk, wieloletnia pracownica PŻM, która nadała jednostce imię i dokonała symbolicznego rozbicia butelki szampana o kadłub.

– Grupa Polskiej Żeglugi Morskiej P.P. jest w trakcie okresu inwestycyjnego, czego najlepszym przykładem jest kontrakt na budowę 12 masowców klasy handysize w stoczniach grupy DSIC – Dalian Shipbuilding Industry Company. Statki te przystosowane są do przepłynięcia przez kanały i śluzy na Wielkich Jeziorach Amerykańskich – strategicznego rynku dla Grupy PŻM – mówi Mateusz Kantowicz Specjalista ds. marketingu i PRu

Polsteam Łebsko to jednostka klasy handysize o nośności 37 tys. DWT. Przystosowany do rejsów po Wielkich Jeziorach, statek przewozi wysokogatunkową stal oraz zboże. W pierwszym rejsie dostarczył ładunek stali z Korei i Chin do Ameryki Północnej, skąd popłynął do Brazylii po zboże.

Obecnie jednostka przebywa w Porcie Morskim Police, gdzie dokonuje wyładunku fosforytów, wykorzystywanych do produkcji nawozów sztucznych. Kapitanem statku jest Paweł Wajgelt. Kolejnym kierunkiem rejsu będzie norweski port Porsgrunn.

– Aktualnie w eksploatacji jest już 5 nowych jeziorowców – Polsteam Dąbie, Polsteam Koprowo, Polsteam Łebsko, Polsteam Pile oraz Polsteam Okra (wszystkie ok. 40 tys. DWT). Do końca 2026 roku przedsiębiorstwo będzie sukcesywnie co kwartał odbierać kolejne jednostki, a będą to: Polsteam Rudno, Polsteam Borek, Polsteam Mielno, Polsteam Wigry, Polsteam Wadąg, Polsteam Roś i Polsteam Gopło – dodaje Mateusz Kantowicz.

Dotychczas Polsteam Łebsko pływał pod banderą Liberii, jednak nowsze jednostki otrzymują banderę portugalską w ramach strategii zwiększania udziału floty PŻM pod rejestrem Unii Europejskiej.

zdjęcia: Polska Żegluga Morska

Masowiecpolska morskaPolska Żegluga MorskaPolsteam łebskoPŻMWielkie jeziora Amerykańskieżegluga
Poprzednia Informacja
Będzie nowoczesne stanowisko promowe w Świnoujściu
Następna Informacja
Zegar tykał osiem lat. Porzucony rosyjski statek zostanie usunięty z Portu w Gdyni

Zobacz podobne

Polacy opanowali promy i wybrzeża. Poznajcie Maltę przed meczem reprezentacji

BC16 listopada 202516 listopada 2025

Hamburg i Chiny: port otwiera nowe szlaki współpracy

LK16 listopada 202516 listopada 2025

Spotkanie ekspertów: „Bezpieczeństwo transportu intermodalnego — szanse i zagrożenia”

LK16 listopada 202516 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Polacy opanowali promy i wybrzeża. Poznajcie Maltę przed meczem reprezentacji
  • Hamburg i Chiny: port otwiera nowe szlaki współpracy
  • Spotkanie ekspertów: „Bezpieczeństwo transportu intermodalnego — szanse i zagrożenia”
  • „Barierą jest cena zielonego wodoru na rynku” – jak sprawić, by zielony wodór stał się realną alternatywą dla dotychczasowych paliw? 
  • PLK i Port Gdańsk łączą siły na rzecz rozbudowy kolejowego dostępu do portu

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Spotkanie ekspertów: „Bezpieczeństwo transportu intermodalnego — szanse i zagrożenia”

LK16 listopada 202516 listopada 2025
16 listopada 202516 listopada 20250

„Barierą jest cena zielonego wodoru na rynku” –...

Paulina Ledzinska16 listopada 202515 listopada 2025
16 listopada 202515 listopada 20250

Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 

LK14 listopada 202514 listopada 2025
14 listopada 202514 listopada 20250

Wiatr zmian nad Bałtykiem: Offshore Wind Poland 2025 

LK13 listopada 202513 listopada 2025
13 listopada 202513 listopada 20250

Prawnicy na fali wiatru: relacja z konferencji „Prawnik...

LK6 listopada 202513 listopada 2025
6 listopada 202513 listopada 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie