Polski Portal Morski
Aktualności Porty Ważne

Oddalenie odwołania ws. Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu

 31 lipca 2024 do wiadomości ZMPSiŚ wpłynęła informacja o oddaleniu odwołania od decyzji lokalizacyjnej Wojewody Zachodniopomorskiego ws. budowy portu zewnętrznego Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego, co utrzymuje w mocy decyzję z 15 kwietnia 2024 r.

Władze Świnoujścia odwołały się od decyzji lokalizacyjnej w sprawie terminalu kontenerowego, twierdząc, że została wydana z pominięciem sprzeciwu mieszkańców i bez analizy oddziaływania na kurort.

Jak zaznaczała wcześniej Monika Woźniak-Lewandowska:

Należy podkreślić, że proces inwestycyjny znajduje się jeszcze na bardzo wstępnym etapie. Zatem zanim nastąpi wbicie pierwszej łopaty, niezbędne jest przeprowadzenie szeregu działań przygotowawczych. Decyzja lokalizacyjna jest więc jednym z elementów w ciągu zdarzeń proceduralnych, która umożliwia podjęcie kolejnych kroków w tym procesie – mówiła rzeczniczka ZMPSiŚ – Bieżący rok jak i przyszły 2025 to w dalszym ciągu kontynuacja prac przygotowawczych, projektowych oraz prac związane z uzyskaniem niezbędnych zgód i pozwoleń. Zgodnie z harmonogramem, planowana data uzyskania dokumentacji technicznej wraz z decyzją pozwolenie na budowę to koniec 2025 roku. W latach 2026 i 2027 prowadzone będą prace związane z refulacją, dociążeniem terenu, pogłębianiem basenu portowego, obrotnicy i kanału wejściowego. Równolegle planowana jest budowa infrastruktury dostępowej, falochronu oraz podłączenie mediów. Te prace powinny się zakończyć w 2028 roku. W końcowej fazie tego okresu zostanie przygotowana suprastruktura terminalu, w tym dostawa, podłączenie i montaż wyposażenia przeładunkowego. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to koniec 2028 roku

Port kontenerowy w Świnoujściu pozwoli na obsługiwanie największych jednostek o zanurzeniu do 15 metrów, kontenerowców o długości nawet czterystu metrów. Docelowo terminal będzie w stanie obsłużyć do 2 mln TEU rocznie, obsługując jednocześnie dwa statki – jeden o długości 400 m i jeden 200-metrowy. Wybrany podmiot ma zrealizować projekt zagospodarowując część Zatoki Pomorskiej i przyległych nieruchomości.

źródło ZMPSiŚ ,media / fot.ZMPSiŚ

Zobacz podobne

Port Szczecin obsługuje jednostki typu Panamax

LK

Sezon żeglugowy rozpoczęty. WIR wspiera żeglarzy [WIDEO]

Daria Czaja

Straż Graniczna zatrzymała łódź rybacką z Mrzeżyna. Wykryto rażące uchybienia

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie