O działającym w szczecińskim porcie terminalu Andreas zrobiło się głośno, kiedy jeden z ogólnopolskich dzienników napisał, że po przejęciu przez nowego właściciela, zamiast zboża w terminalu będą przeładowywane komponenty do produkcji klejów. Taka informacja zaniepokoiła rolników oraz firmy działające w sektorze agro. Na szczęście sprawa się wyjaśniła.
Jak informuje Szczecińska Baza Magazynowa, która będzie eksploatowała terminal Andreas, spółka wspierana przez amerykańską firmę inwestycyjną rozpocznie modernizację obiektów magazynowych materiałów sypkich, w tym rozbudowę i zwiększenie zdolności przeładunkowych terminalu, modernizację infrastruktury magazynowej zbóż, nawozów, i pasz, instalację zautomatyzowanego systemu transportowo-logistycznego oraz poprawę infrastruktury technicznej, kolejowej i drogowej.
Celem modernizacji jest podwojenie zdolności przeładunkowej terminalu, a także pomoc w możliwie najskuteczniejszym reagowaniu na potrzeby rolników, umożliwiając dalszy przeładunek zboża tak, jak miało to miejsce do tej pory. Ponadto wybudowane zostaną zbiorniki do przechowywania komponentów chemicznych
– Jednym z istotnych celów modernizacji jest dostosowanie infrastruktury terminala do najwyższych standardów bezpieczeństwa obsługi przeładunków morskich. W tym celu infrastruktura drogowa i kolejowa zostanie zmodernizowana odpowiednio do zwiększonej zdolności przeładunkowej terminalu, tak aby obejmowała zautomatyzowane systemy rozładunkowe i transportowe oraz nowoczesne systemy obsługi statków – informuje spółka w komunikacie prasowym.
Dla rolników nowa inwestycja oznacza poprawę zdolności przeładunkowych pasz i zbóż oraz przyśpieszenie przeładunku ziarna.
Dla szczecińskiego portu rozbudowa terminalu Andreas stworzy szansę obsługi większej liczby statków, co przełoży się na zwiększenie przychodów.
Źródło: Infomare Fot.: Port Szczecin – Świnoujście