Polski Portal Morski
Aktualności Środowisko

Ekologia czy biznes? Pływający terminal gazowy w Niemczech oddany do eksploatacji w 2022 bez raportów i pozwoleń środowiskowych oraz uzgodnień nawigacyjnych

Budowa portu kontenerowego w Świnoujściu, coraz bardziej krytykowana przez Meklemburgię-Pomorze Przednie i premier tego niemieckiego landu. Oficjalnym powodem jest troska o środowisko. Jednak jak zwracają uwagę komentatorzy, już w samej Meklemburgii ekologia schodzi na drugi plan, bo właśnie tam otwarto drugi pływający gazoport.

Niemiecka firma ReGas wybudowała pływający terminal na gaz LNG, który został oddany do użytku w grudniu 2022 r. Jest zlokalizowany w Lubminie, gdzie na ląd wychodzi także sporny gazociąg Nord Stream 2.

Pływający terminal gazowy w Lubminie/Niemcy/ wybudowany i oddany do eksploatacji w 2022 bez raportów i pozwoleń środowiskowych, uzgodnień nawigacyjnych i transgranicznych, najprawdopodobniej za pieniądze unijne. Tak wygląda ekologia vs niemiecka racja stanu.- napisał w mediach społecznościowych Marek Gróbarczyk, Sekretarz stanu, pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej

Terminal w Świnoujściu będzie mocną konkurencją dla niemieckich, stąd ostry sprzeciw i pretensje Berlina. – Nie bierzmy ich z kolei tak, że będziemy się ich przerażać. Róbmy swoje, to jest wojna gospodarcza, to jest walka gospodarcza i walka o swoje i my tę walkę, musimy prowadzić – powiedział Leszek Dobrzyński, poseł PiS w styczniu 2023 r.

źródło: media/ fot. facebook Marek Gróbarczyk

Zobacz podobne

Port Szczecin obsługuje jednostki typu Panamax

LK

Sezon żeglugowy rozpoczęty. WIR wspiera żeglarzy [WIDEO]

Daria Czaja

Straż Graniczna zatrzymała łódź rybacką z Mrzeżyna. Wykryto rażące uchybienia

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie