Polski Portal Morski
Aktualności

Przedstawiciele Banku Światowego z wizytą w Szczecinie. Wody Polskie zaprezentowały zaawansowanie priorytetowych inwestycji

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie odwiedziła delegacja z Banku Światowego. Spotkanie dotyczyło jednych z największych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych obecnie na Pomorzu Zachodnim: budowa mostu kolejowego na rzece Regalica oraz budowa nowoczesnego nabrzeża z miejscem postojowym dla lodołamaczy. Realizatorem są Wody Polskie w ramach Programu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły. Projekty finansowane są ze środków Banku Światowego, Unii Europejskiej i budżetu Państwa.

     Zakres robót to budowa przeprawy w nowym śladzie, zaraz obok aktualnego mostu. Nowy most będzie składał się z dwóch stalowych, trójprzęsłowych konstrukcji kratownicowych, posadowionych na wspólnych przyczółkach 
i filarach. Całość będzie wyniesiona 6,2 m powyżej poziomu wysokiej wody. Stary most zostanie rozebrany, pozostanie tylko zwodzone przęsło, które wpisane jest do rejestru zabytków.

Goście mogli zapoznać się z realizacją projektu, postępem prac a także odwiedzić miejsca, w których prowadzone są inwestycje.

   – Likwidujemy wąskie gardło, które utrudnia żeglugę oraz akcje zabezpieczające mieszkańców przed powodzią. Po przebudowie będziemy mogli prowadzić akcję lodołamania bez żadnych komplikacji. Tempo prac zwiastuje, że przeprawa będzie gotowa w grudniu 2023 roku- mówił dyrektor Wód Polskich w Szczecinie Marek Duklanowski.

Podczas rejsu statkiem Białej Floty goście mogli zobaczyć inwestycje z wody. Dyrektor kontraktu firmy Budimex Sławomir Krekora przedstawił realizację prac.

   – Zrealizowaliśmy budowę podpór nurtowych i przyczółku. Przywrócono do użytkowania nieczynne tory i rozjazdy. Wybudowano 2 perony tymczasowe wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Zrealizowaliśmy również oczyszczenie terenu z drzew, karpin, niewybuchów oraz przygotowanie dróg dojazdowych i placów składowych– powiedział Krekora. Inwestycja wiąże się również z przebudową układu torowego na pobliskiej stacji Szczecin Podjuchy – dodał.

   – To inwestycja potrzebna dla bezpieczeństwa Szczecina i wszystkich miejscowości położonych nad Odrą. Wspólna lokalizacja dla wszystkich trzynastu jednostek tego typu, siedmiu polskich i sześciu niemieckich, spowoduje, że akcje lodołamania będziemy prowadzić szybko i sprawnie- powiedział Marek Duklanowski

Źródło/fot.:: Wody Polskie

Zobacz podobne

Port Szczecin obsługuje jednostki typu Panamax

LK

Sezon żeglugowy rozpoczęty. WIR wspiera żeglarzy [WIDEO]

Daria Czaja

Straż Graniczna zatrzymała łódź rybacką z Mrzeżyna. Wykryto rażące uchybienia

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie