Terminal produktów naftowych w Dębogórzu, korzystający z terminala paliwowego SPPP -Stanowisko Przeładunków Paliw Płynnych na falochronie Portu Gdynia, stanowi aktualnie jeden z filarów zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne.
Jest jedynym w kraju terminalem przeładunkowym, który umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.
– Wzrost zainteresowania importem paliw drogą morską wzmocnił naszą współpracę z PERN. Wspólnie dążymy do umocnienia Portu Gdynia jako niezależnego, morskiego hubu paliwowego. Dążymy do komplementarności inwestycji, aby nasza infrastruktura dostosowana była do bieżących i przyszłych potrzeb rynku – mówi Jacek Sadaj, wiceprezes portu morskiego.
PERN w rozpoczętym roku 2022 będzie rozwijał hub morski w Dębogórzu, który jest polskim, paliwowym oknem na świat. Tu inwestycje do 2024 roku przekroczą 40 mln zł. Tylko w przyszłym roku wydatki – głównie w zwiększenie możliwości załadunkowych nalewni cystern kolejowych wyniosą 14 mln. Baza paliw w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m³ każdy. Obecnie realizowana jest budowa kolejnego zbiornika, który zostanie oddany do użytku w 2022 roku.
źródło PERN/ fot. Port Gdynia/ mat. filmowy Port Gdynia