Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Porty

Stanowisko Przeładunków Paliw Płynnych

Terminal produktów naftowych w Dębogórzu, korzystający z terminala paliwowego SPPP -Stanowisko Przeładunków Paliw Płynnych na falochronie Portu Gdynia, stanowi aktualnie jeden z filarów zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne.

Jest jedynym w kraju terminalem przeładunkowym, który umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.

– Wzrost zainteresowania importem paliw drogą morską wzmocnił naszą współpracę z PERN. Wspólnie dążymy do umocnienia Portu Gdynia jako niezależnego, morskiego hubu paliwowego. Dążymy do komplementarności inwestycji, aby nasza infrastruktura dostosowana była do bieżących i przyszłych potrzeb rynku – mówi Jacek Sadaj, wiceprezes portu morskiego.

PERN w rozpoczętym roku 2022 będzie rozwijał hub morski w Dębogórzu, który jest polskim, paliwowym oknem na świat. Tu inwestycje do 2024 roku przekroczą 40 mln zł. Tylko w przyszłym roku wydatki – głównie w zwiększenie możliwości załadunkowych nalewni cystern kolejowych wyniosą 14 mln. Baza paliw w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m³ każdy. Obecnie realizowana jest budowa kolejnego zbiornika, który zostanie oddany do użytku w 2022 roku.

źródło PERN/ fot. Port Gdynia/ mat. filmowy Port Gdynia

Zobacz podobne

Port Szczecin obsługuje jednostki typu Panamax

LK

Sezon żeglugowy rozpoczęty. WIR wspiera żeglarzy [WIDEO]

Daria Czaja

Straż Graniczna zatrzymała łódź rybacką z Mrzeżyna. Wykryto rażące uchybienia

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie