Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Rozpoczęto wiercenie otworów, by mrozić grunt !

W tunelu pod Świną powstaną dwa wyjścia ewakuacyjne. Aby je zrobić, trzeba przebić się przez obudowę tunelu.

Właśnie wykonano pomosty na konstrukcji wzmacniającej obudowę. Rozpoczęto również prace związane z wierceniem otworów pod lance mrożeniowe na obu wyjściach ewakuacyjnych.

To oczywiście nie jedyne prace, jakie są prowadzone wewnątrz tunelu i nie tylko. Co jeszcze ostatnio się działo?

Do wnętrza tunelu wprowadzono maszynę TULC. Odbył się jej próbny rozruch. Będzie ona służyć do betonowania i deskowania wsporników oraz montażu prefabrykatów konstrukcji wewnętrznych.

Z kolei w szybie odbiorczym trwają roboty przygotowawcze do wykonania łoża dla bram TBM. Następnie przy pomocy dźwigu będą one transportowane na powierzchnię. W szybie startowym demontowana jest rama oporowa, która była potrzebna w momencie startu maszyny TBM.

Na obu wiaduktach, które powstały nad rampą dojazdową, trwa montaż barier.

Postępują również prace drogowe. Wprowadzono czasową organizację ruchu. Na wyspie Wolin przebiega ona przez nowo wybudowane rondo. Na wyspie Uznam zmiany w organizacji są związane z łączeniem drogi głównej, wychodzącej z tunelu, z ul. Karsiborską.

źródło/ fot./ mat.filmowy UM Świnoujście

Zobacz podobne

Polskie porty łączą siły: Nowe porozumienie zmienia zasady gry

LK

Najdłuższy tunel drogowy w Polsce coraz bliżej. GDDKiA otrzymała miliardowe oferty

Daria Czaja

„Kapitan w spódnicy”, czyli historia kobiety, która przecierała szlaki na morzach

Daria Czaja

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie