Norwegia świętuje eksploatację swojego pierwszego (i jednego z pierwszych na świecie) statku towarowego z napędem hybrydowym. Hagland Captain wcześniej statek z napędem Diesla, przeszedł w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” kompleksową modernizację układu napędowego.
Teraz jest w stanie operować w 100% na zasilaniu elektrycznym podczas pobytu w portach. Zastosowana technologia hybrydowa pozwala na znaczne ograniczenie emisji zarówno dwutlenku azotu, jak i dwutlenku węgla. Przebudowa jednostki Hagland Captain to wspólny projekt Hagland Shipping i NOAH, realizowany w MSR Gryfia. Przedsięwzięcie zostało ocenione przez premier Norwegii Ernę Solberg jako „doskonały przykład nowej technologii”. „Jest to powód do świętowania”, dodaje dyrektor operacyjny Hagland, Oivind W. Aanesen. Są też nadzieje na dalszy popyt na statki hybrydowe. Pan Aanesen postrzega Hagland Captain jako „przykład dla późniejszych nowych jednostek”.
MSR Gryfia od kilku lat specjalizuje się również w montażu systemu do obróbki wód balastowych BWTS wszystkich światowych marek. Przebudowa jednostek na napęd hybrydowy otwiera nowe możliwości dla stoczni Gryfia. Uznanie wymagającego armatora norweskiego to dla MSR Gryfia dowód uznania i satysfakcji.
Źródło/fot.: MSR Gryfia S.A.
