Szczecin i Świnoujście coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na mapie portowej Europy. Analitycy Accolade wskazują, że potencjał tych dwóch współpracujących portów opiera się nie tylko na ich położeniu, ale przede wszystkim na konsekwentnie rozwijanej infrastrukturze.
Do najważniejszych inwestycji należą m.in. pogłębienie toru wodnego do 12,5 metra, budowa nowoczesnego terminala kontenerowego, a także rozwój infrastruktury LNG oraz rozwiązań intermodalnych, umożliwiających sprawne przeładunki między różnymi środkami transportu. To właśnie te czynniki, według ekspertów, czynią z Portu Szczecin-Świnoujście ważny punkt logistyczny na Bałtyku.
Znaczenie portu wzmacnia również jego bliskość do granicy niemieckiej oraz dostęp do rozwiniętej sieci kolejowej, która łączy Polskę z Niemcami, Czechami i Skandynawią. Dzięki temu możliwy jest nie tylko sprawny eksport i import drogą morską, ale też szybka dystrybucja ładunków w głąb Europy.

W otoczeniu portu powstają kolejne magazyny i centra logistyczne, odpowiadające na rosnące potrzeby operatorów logistycznych i firm przemysłowych.
Na liście Accolade, oprócz Szczecina i Świnoujścia, znalazły się m.in. Walencja, Rijeka, Pireus, Genua czy Porto.
Accolade, autor zestawienia, to międzynarodowy inwestor specjalizujący się w nieruchomościach przemysłowych i wspierający rozwój nowoczesnej logistyki w Europie.
fot: Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście SA