Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Aktualności
  • Sprawdzamy postępy prac w terminalu T3
Aktualności Porty Ważne

Sprawdzamy postępy prac w terminalu T3

Przez DC12 marca 2025

W styczniu i lutym 2025 roku na budowie Terminala T3 w Baltic Hub zrealizowano szereg istotnych postępów, które znacząco przybliżają realizację projektu do końca. Inwestycja ma na celu zaspokojenie rosnących potrzeb w zakresie obsługi największych kontenerowców, które z roku na rok stają się coraz bardziej zaawansowane.

Kluczowe prace skoncentrowały się na finalizacji instalacji głównego wyposażenia nabrzeża, w tym ukończeniu torów STS, które rozciągają się na całej długości nowo budowanego nabrzeża. Zakończenie tego zadania wymagało skoordynowania wielu elementów infrastruktury, aby zapewnić precyzyjne wyrównanie torów oraz ich bezpieczne zamocowanie, co jest niezbędne do zapewnienia optymalnej funkcjonalności podczas załadunku i rozładunku kontenerów.

Dodatkowo, zakończono instalację prawie wszystkich odbojnic oraz pachołków, które są kluczowe dla bezpieczeństwa zarówno jednostek pływających, jak i personelu terminala. W ramach tych prac zainstalowano również elementy oświetlenia nawigacyjnego oraz stalowe krawężniki, co stanowi dopełnienie infrastruktury bezpieczeństwa. Równolegle trwają intensywne prace przy budowie belek CRMG, gdzie inżynierowie precyzyjnie realizują zadania w wyznaczonych strefach, dbając o odpowiednie umiejscowienie każdego z elementów.

Kolejnym kluczowym obszarem postępu jest budowa fundamentów pod kontenery oraz pomostów stalowych, które umożliwią obsługę kontenerów chłodniczych. Główne prace koncentrują się na zapewnieniu stabilności i równości fundamentów, co jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całej struktury. W tym czasie wykonawca poczynił także znaczne postępy w instalacji torów, w tym ich spawaniu, wierceniu niezbędnych otworów, a także w osadzaniu kotew chemicznych, które zapewnią stabilność systemu torowego.

Warto także odnotować zakończenie rozbiórki falochronu T1, co otworzyło przestrzeń pod kolejne inwestycje, oraz ukończenie budowy kluczowych obiektów, takich jak Budynek 1, Budynek 2, Budynek 3, zbiorniki przeciwpożarowe oraz budynki Y3 i Y4. Te elementy stanowią podstawę do dalszej rozbudowy infrastruktury terminala.

W międzyczasie do Baltic Hub dotarły ostatnie trzy z siedmiu gigantycznych suwnic STS, które będą obsługiwać największe kontenerowce świata przy nabrzeżu T3. Każda z tych suwnic przebyła ponad 18 tysięcy mil morskich, by dotrzeć do Gdańska, a ich parametry robią wrażenie: wysokość 96 metrów (z podniesionym wysięgnikiem aż 140 metrów!), wysięg 74 metry, udźwig do 65 ton i unoszenie na 55 metrów. To jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie suwnic w Europie, które stanowią kluczowy element przyszłej rewolucji przeładunkowej na tym terminalu. Po zakończeniu budowy nowego nabrzeża rozpocznie się prawdziwa zmiana w sposobie obsługi największych jednostek pływających.

Baltic Hub to nowoczesny terminal kontenerowy, który staje się jednym z najważniejszych punktów na mapie transportu morskiego w regionie Bałtyku. Jego głównym celem jest zapewnienie najwyższej jakości usług przeładunkowych dla największych jednostek pływających, co zostanie możliwe dzięki instalacji suwnic STS oraz rozbudowie infrastruktury nabrzeża T3. Terminal T3, po zakończeniu budowy, stanie się jednym z najbardziej zaawansowanych terminali na świecie, gotowym na przyjęcie największych kontenerowców, co przyniesie rewolucję w logistyce morskiej.

Zachęcamy do obejrzenia filmu zrealizowanego przez Baltic Hub.

fot. Baltic Hub

baltic hubGdańskGdyniaInwestycjeMorze Bałtyckiepolska-morskaPort Gdańskterminal t3
Poprzednia Informacja
Chaos na niemieckich lotniskach: co muszą wiedzieć pasażerowie?
Następna Informacja
Polska przyspiesza przygotowania do budowy pierwszej elektrowni atomowej

Zobacz podobne

Czy istnieje tajny raport w sprawie katastrofy Heweliusza? Autor książki nie pozostawia złudzeń

Bartłomiej Czetowicz12 listopada 202512 listopada 2025

Napad na Nawigatora XXI. Działania służb w Szczecinie i Trzebieży [GALERIA]

Paulina Ledzinska12 listopada 202512 listopada 2025

NATO ćwiczyło polowanie na okręty podwodne

Paulina Ledzinska12 listopada 202512 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Czy istnieje tajny raport w sprawie katastrofy Heweliusza? Autor książki nie pozostawia złudzeń
  • Napad na Nawigatora XXI. Działania służb w Szczecinie i Trzebieży [GALERIA]
  • NATO ćwiczyło polowanie na okręty podwodne
  • Ukrainiec oskarżany o atak na Nord Stream przerwał strajk głodowy w więzieniu
  • TSKAE 2025, czyli dzień polsko-niemiecki w biznesie

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne znaczenie dla całej branży”

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025
5 listopada 20254 listopada 20250

Bada dna mórz, przetrwała tajfun – niezwykła praca...

DC28 lipca 202528 lipca 2025
28 lipca 202528 lipca 20250

Finansowanie projektów dla bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej i offshore

Paulina Ledzinska15 lipca 202515 lipca 2025
15 lipca 202515 lipca 20250

Tak marynarze oszczędzają na emerytury. „Nieruchomości, fundusze, ale...

DC8 lipca 20258 lipca 2025
8 lipca 20258 lipca 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie