Polski Portal Morski
Aktualności

Terminal OT Port Gdynia kończy III kwartał 2021 roku z przeładunkami ponad 2,7 mln ton

Inwestycje w budownictwo i infrastrukturę oraz związane z nimi zapotrzebowanie na wyroby stalowe pozwoliły utrzymać obrót towarów obsługiwanych w portach morskich na bardzo wysokim poziomie. W OT Port Gdynia również zaobserwowano szczególnie wysoką dynamikę wzrostu w przeładunkach wyrobów stalowych, których obsługa stanowi jedną ze specjalizacji terminala.

Od stycznia do września obsłużono aż o 41% więcej stali w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Obsługa papieru, w tym celulozy kształtuje się na stabilnym poziomie. Z kolei przeładunki pozostałej drobnicy, wzrosły o 34% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.

Drugą bardzo istotną gałęzią dla terminala są ładunki ro-ro. OT Port Gdynia dzięki pozyskanym środkom unijnym, sukcesywnie doposaża się w nowoczesny sprzęt do obsługi ładunków w technologii ro-ro. To pozwala zwiększyć zdolności przeładunkowe terminala, obsługiwać swobodnie aktualnych klientów, jak również daje doskonałą pozycję startową do pozyskania nowych ładunków oraz obsługi znacznie większych statków typu ro-ro. W tej grupie OT Port Gdynia odnotował 32% wzrost w porównaniu z rokiem 2020.

Łącznie na terminalu przeładowano 1,4 mln ton ładunków drobnicowych i 1,3 mln ton ładunków masowych, w tym agro.

Źródło: OT LOGISTISC S.A. fot.: TT/Port Gdynia

Zobacz podobne

Polskie siły w akcji. Międzynarodowe ćwiczenia ratownicze „Dynamic Mercy ’25” na Bałtyku

Paulina Ledzinska

Grupa OT Logistics stawia na inwestycje mimo stratnego roku 2024

Daria Czaja

Port Szczecin obsługuje jednostki typu Panamax

LK

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie