Polski Portal Morski
Aktualności

Morski urodzaj w branży okrętowej

Trwa dobra koniunktura dla armatorów – ceny za transport bardzo szybko rosną.

To dziesiątki tysięcy dolarów za każdy dzień żeglugi – wyjaśnia Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

– Zdecydowanie numerem jeden jest rynek kontenerowy. Kontenerowce zarabiają olbrzymie pieniądze. Na przykład takie popularne, budowane w Stoczni Szczecińskiej małe kontenerowce, one zarabiają nawet 120 tysięcy dolarów dziennie. Czy to jest praktycznie rekord historyczny – mówi Gogol.

Stawki wzrosły nawet kilkukrotnie. Zyskuje na tym także Polska Żegluga Morska.

– PŻM opiera się na statkach typu handysize, to są jednostki między 20 a 40 tysięcy DWT. Tutaj również stawki dzienne są bardzo dobre, ponieważ w gorszych latach – np. 2016-2017 roku – wynosiły około 4-6 tys. dolarów. W chwili obecnej to jest 32 000 dol. Także tutaj widzimy bardzo duży wzrost – mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

Zdaniem ekspertów, tak dobrego okresu w branży nie było od ponad 10 lat. Koniunkturę napędza globalne zapotrzebowanie na węgiel i rudę żelaza.

źródło/ fot. Radio Szczecin

Zobacz podobne

Polskie siły w akcji. Międzynarodowe ćwiczenia ratownicze „Dynamic Mercy ’25” na Bałtyku

Paulina Ledzinska

Grupa OT Logistics stawia na inwestycje mimo stratnego roku 2024

Daria Czaja

Port Szczecin obsługuje jednostki typu Panamax

LK

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie