Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Forum Ekspertów
  • Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka „Ports of Poland”?
Forum Ekspertów Ważne

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka „Ports of Poland”?

Przez Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025

Występują razem, żeby wspólnie reprezentować interesy polskich portów. Podczas targów TransLogistics 2025 w Warszawie, po raz kolejny odwiedzający ujrzeli stoisko pod szyldem „Ports of Poland”. To jedna przestrzeń dla trzech największych portów w Polsce. Chodzi o zunifikowany przekaz zarówno w kraju, jak i za granicą – tłumaczą przedstawiciele firm.

Stoisko zlokalizowane w samym sercu jednej z warszawskich hal targowych przykuwa uwagę odwiedzających. To dlatego, że marka „Ports of Poland” jest czymś nowym w branży morskiej. Co więcej, wizerunkowo staje w szranki z przedstawicielami innych krajów. Również podczas wydarzenia w stolicy o kontrahentów walczą przedsiębiorstwa z innych krajów – nie tylko Europy, ale także Azji. To naturalny kierunek rozwoju – komentuje Weronika Gocłowska, czyli rzeczniczka Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

— Porty w Szczecini i Świnoujściu, Gdansku i Gdyni współpracują od dawna na wielu płaszczyznach. Obecnie wspólnie pracują nad kompleksową strategią rozwoju na najbliższe lata dla wszystkich portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej – tłumaczy Gocłowska.

Przedstawiciele polskich portów zauważyli większą potrzebę współpracy, a nie konkurowania na rynku.

— Są sytuacje – takie jak dzisiejsza, gdy warto przedstawić ofertę branży i potencjalnym kontrahentom wspólnie: zareklamować polskie wybrzeże, jako kompleksowe możliwości dla transportu drogą morską – zarówno do Skandynawii, jak i na dalsze szlaki oceaniczne. Wśród polskich portów panuje zdrowa konkurencja. To z niej wynika zrozumienie dla tego, że są pola, na których wzajemnie się uzupełniamy i razem możemy więcej – deklaruje nasza rozmówczyni.

Na jednym stoisku pojawiły się Port Gdańsk, Port Gdynia oraz Port Szczecin-Świnoujście. To największe i najważniejsze ośrodki przeładunkowe, handlowe i logistyczne kraju. Obsługują znaczną część międzynarodowego handlu morskiego. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze oraz połączeniom z siecią kolejową i drogową pełnią kluczową rolę w integracji Polski z globalnymi łańcuchami dostaw oraz w zapewnianiu bezpieczeństwa energetycznego i gospodarczego kraju.

Fot. Polska Morska


polska-morskaPort GdańskPort GdyniaPort SzczecintargiTranslogisticaWarszawa
Poprzednia Informacja
Polska logistycznym hubem Europy. TransLogistica Poland 2025 [GALERIA]
Następna Informacja
26 miliardów złotych dla Polski z Funduszu Odbudowy. Na co zostaną przeznaczone?

Zobacz podobne

Rok po Heweliuszu zatonęła Estonia pochłaniając życie 852 osób

Paulina Ledzinska14 listopada 202513 listopada 2025

Hennig-Kloska: Dolina Dolnej Odry może być częścią innego parku narodowego lub rezerwatem

Paulina Ledzinska13 listopada 202513 listopada 2025

Naukowcy z UMG stworzyli mobilny elektromagnetyczny system cumowniczy

Paulina Ledzinska13 listopada 202513 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Rok po Heweliuszu zatonęła Estonia pochłaniając życie 852 osób
  • Hennig-Kloska: Dolina Dolnej Odry może być częścią innego parku narodowego lub rezerwatem
  • Naukowcy z UMG stworzyli mobilny elektromagnetyczny system cumowniczy
  • Pierwsze turbiny z polskimi gondolami na farmie wiatrowej Baltic Power
  • Polska Żegluga Morska na progu 75-lecia

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Wiatr zmian nad Bałtykiem: Offshore Wind Poland 2025 

LK13 listopada 202513 listopada 2025
13 listopada 202513 listopada 20250

Prawnicy na fali wiatru: relacja z konferencji „Prawnik...

LK6 listopada 202513 listopada 2025
6 listopada 202513 listopada 20250

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Morskie prawo w praktyce: konferencja „Prawnik w Branży...

LK30 października 202513 listopada 2025
30 października 202513 listopada 20250

Gdańsk gospodarzem konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies

LK29 października 202513 listopada 2025
29 października 202513 listopada 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie