Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Aktualności
  • Grupa Azoty planuje w najbliższych latach przychody roczne na poziomie 17–18 mld zł
Aktualności Ważne

Grupa Azoty planuje w najbliższych latach przychody roczne na poziomie 17–18 mld zł

Przez LK4 listopada 20254 listopada 2025

W najbliższych latach Grupa Azoty planuje osiągnąć przychody roczne na poziomie 17–18 mld zł – wynika z przyjętej przez spółkę strategii Grupy Azoty do 2030 roku. W latach 2025–2030 Grupa ma przeznaczyć na inwestycje od 3 do 4 mld zł.

Grupa Azoty podała w poniedziałek, że 3 listopada 2025 r. zarząd spółki przyjął, a rada nadzorcza zatwierdziła, strategię grupy kapitałowej Grupy Azoty do 2030 roku.

Spółka podkreśliła w komunikacie giełdowym, że decyzja o przyjęciu nowej strategii jest odpowiedzią na wyzwania, jakie przyniosło dynamicznie zmieniające się otoczenie rynkowe. „Strategia wyznacza, po okresie turbulencji gospodarczych, które przełożyły się na spadek wyników finansowych, kierunek odbudowy i dalszego rozwoju Grupy Azoty. Jej realizacja ma na celu wzmocnienie pozycji rynkowej Grupy Azoty, jej odporności na zmiany w otoczeniu makroekonomicznym, zwiększenie efektywności operacyjnej oraz konsekwentne budowanie wartości Grupy Azoty” – poinformowała spółka.

Z informacji przekazanych przez Grupę Azoty wynika, że w najbliższych latach planuje ona osiągnąć roczne przychody na poziomie 17–18 mld zł oraz EBITDA w zakresie 1,9-2,0 mld zł, co w ocenie spółki ma przełożyć się na marżę EBITDA przekraczającą 10 proc. Ponadto w latach 2025–2030 Grupa ma przeznaczyć na inwestycje od 3 do 4 mld zł, w tym z wykorzystaniem finansowania zewnętrznego.

„W wymiarze operacyjnym Grupa planuje wzmocnić pozycję drugiego największego producenta nawozów w Unii Europejskiej i przekroczyć ponad 50 proc. udziału w polskim rynku nawozowym. Segment logistyki będzie obsługiwać roczny wolumen przekraczający 3 miliony ton chemikaliów, w tym również importowanego amoniaku. Strategia zakłada ponadto zmniejszenie śladu węglowego organizacji o 9 proc. do 2030 roku względem 2024 roku” – przekazała spółka w komunikacie.

Grupa zaznaczyła, że prowadzi kompleksowy program naprawczy Azoty Business do 2027 roku w odpowiedzi na trudną sytuację zewnętrzną i wewnętrzną. Dotychczas ograniczyła koszty operacyjne o 300 mln zł z zakładanego 1 mld zł do 2027 roku. Grupa zoptymalizowała też liczbę etatów o 1,8 tys. – z 15,7 tys. na koniec grudnia 2023 roku do 13,9 tys. na koniec czerwca 2025 roku.

Przychody ze zbycia aktywów niezwiązanych z podstawową działalnością Grupy w 2025 roku wyniosły 53 mln zł. Spółka zaznaczyła, że planujekontynuować ten proces, dążąc do uzyskania ok. 250 mln zł w horyzoncie realizacji programu. Zdaniem Grupy łączne oszczędności z tytułu likwidacji pięciu niedochodowych instalacji, co miało miejsce w pierwszej połowie br., wyniosą do 2027 roku ok. 50 mln zł.

„Stale rozwijamy portfolio specjalistycznych produktów nawozowych i rozbudowujemy kanały sprzedaży, łącząc nowoczesne technologie z precyzyjnym odpowiadaniem na oczekiwania rynku. (…) Równolegle budujemy nowe źródła wartości i wzmacniamy odporność na zmiany w otoczeniu gospodarczym – podkreślił, cytowany w informacji, prezes spółki Andrzej Skolmowski.

Spółka zaznaczyła, że w opracowaniu uwzględniono zmiany otoczenia rynkowego o istotnym znaczeniu dla Grupy Azoty – m.in. normalizację cen gazu i stabilizację cen energii na poziomie istotnie wyższym w porównaniu z okresem sprzed 2020 roku, wdrożenie dyrektywy RED III, utrzymanie ceł Unii Europejskiej na nawozy z Rosji i Białorusi oraz dalszy wzrost importu produktów chemicznych z Chin, Afryki czy Bliskiego Wschodu.

Grupa Azoty to jedna z kluczowych grup kapitałowych branży nawozowo-chemicznej w Europie. Zajmuje drugą pozycję w Unii Europejskiej w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, działa również na rynkach takich produktów, jak melamina, poliamid, alkohole OXO, plastyfikatory czy biel tytanowa.

Spółka informowała we wrześniu, że jej strata netto za I półrocze br. wyniosła 878 mln zł i zwiększyła się o 130 mln zł w porównaniu ze stratą zaraportowaną w I półroczu 2024 roku wynoszącą 748 mln zł. Grupa w I półroczu tego roku osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 3 319 mln zł.

Fot. Grupa Azoty S.A. / źródło: PAP

grupa azotyInwestycjepolska morskapolska-morskaprzychody
Poprzednia Informacja
Zmieni oblicze gospodarki morskiej. Co zakłada „Przylądek Pomerania”?
Następna Informacja
Prezes Equinora: nielegalne umowy z Polakami są niedopuszczalne

Zobacz podobne

Rok po Heweliuszu zatonęła Estonia pochłaniając życie 852 osób

Paulina Ledzinska14 listopada 202513 listopada 2025

Hennig-Kloska: Dolina Dolnej Odry może być częścią innego parku narodowego lub rezerwatem

Paulina Ledzinska13 listopada 202513 listopada 2025

Naukowcy z UMG stworzyli mobilny elektromagnetyczny system cumowniczy

Paulina Ledzinska13 listopada 202513 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Rok po Heweliuszu zatonęła Estonia pochłaniając życie 852 osób
  • Hennig-Kloska: Dolina Dolnej Odry może być częścią innego parku narodowego lub rezerwatem
  • Naukowcy z UMG stworzyli mobilny elektromagnetyczny system cumowniczy
  • Pierwsze turbiny z polskimi gondolami na farmie wiatrowej Baltic Power
  • Polska Żegluga Morska na progu 75-lecia

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Wiatr zmian nad Bałtykiem: Offshore Wind Poland 2025 

LK13 listopada 202513 listopada 2025
13 listopada 202513 listopada 20250

Prawnicy na fali wiatru: relacja z konferencji „Prawnik...

LK6 listopada 202513 listopada 2025
6 listopada 202513 listopada 20250

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025
5 listopada 20254 listopada 20250

Morskie prawo w praktyce: konferencja „Prawnik w Branży...

LK30 października 202513 listopada 2025
30 października 202513 listopada 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie