Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Porty
  • W drugiej połowie 2026 r. zakończy się budowa nowego terminalu intermodalnego
Porty Aktualności Ważne

W drugiej połowie 2026 r. zakończy się budowa nowego terminalu intermodalnego

Przez Paulina Ledzinska6 października 20256 października 2025

W drugiej połowie 2026 roku zakończy się budowa nowego terminalu intermodalnego, powstającego na zlecenie Portu Gdynia – poinformowali w poniedziałek przedstawiciele portu. Terminal pozwoli m.in. na sprawniejsze przeładunki towarów między transportem morskim i kolejowym.

W poniedziałkowym briefingu w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia, dotyczącym budowy terminalu intermodalnego w Porcie Gdynia, wzięli m.in. udział wiceminister funduszy i polityki regionalnej Jacek Karnowski, wicewojewoda pomorski Emil Rojek, lokalni politycy oraz przedstawiciele Portu Gdynia.

Prezes Portu Gdynia Piotr Gorzeński podkreślił, że to jedna z ważniejszych inwestycji w Porcie Gdynia. – Sprawi, że już niedługo Port Gdynia będzie na innym poziomie operacyjnym – powiedział Gorzeński i dodał, że będzie znacznie bardziej sprawny, jeśli chodzi o przeładunki i efektywność. Jego zdaniem dzięki inwestycji znacznie wzmocni się pozycja Gdyni i regionu w kontekście korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk.

Budowa nowego terminalu intermodalnego na zlecenie Portu Gdynia ma potrwać do sierpnia 2026. Wartość sięga ponad 21 milionów euro. Budową zajmuje się spółka NDI z Sopotu.

Inwestycja jest dofinansowana przez Unię Europejską na poziomie 50 procent kwotą ok. 35 milionów złotych.

Jak poinformował prezes Portu Gdynia, powstanie 30 tys. m kw. nowych placów manewrowych oraz prawie 3 km nowych torów. Prezes Gorzeński podkreślił, że Port Gdynia jest obecnie portem podwójnego przeznaczenia, w którym odbywają się przeładunki cywilne, jak i wojskowe – chodzi o przeładunki pojazdów specjalnych charakteryzujących się dużą wagą. – Ten terminal będzie w stanie w sposób bardzo sprawny tego typu ładunki, pojazdy ciężkie, przeładowywać na tory kolejowe, a co za tym idzie, odciążać infrastrukturę drogową – zaznaczył Gorzeński.

Zakres prac obejmuje budowę bocznicy kolejowej, placów przeładunkowych oraz nowej infrastruktury technicznej, w tym sieci elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i kanalizacji deszczowej. Przewidziana jest także przebudowa istniejących instalacji wodociągowych, sanitarnych i ciepłowniczych wraz z budową estakady stalowej dla ciepłociągów oraz wykonanie nowoczesnego systemu retencji wód opadowych.

Terminal będzie wyposażony w infrastrukturę umożliwiającą sprawną obsługę transportu intermodalnego, m.in. w rampę kolejową, ale też systemy zabezpieczeń. Powstanie również zbiornik retencyjny oraz drogi wewnętrzne ułatwiające logistykę na terenie obiektu.

Umowa pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A., a wykonawcą – NDI Spółką Akcyjną z siedzibą w Sopocie – na kompleksowe wykonanie robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie została zawarta w marcu 2025 r.

Port Gdynia, rozbudowując swoją infrastrukturę, przyczynia się do rozwoju korytarzy Transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie oraz Morze Bałtyckie – Morze Czarne – Morze Egejskie, w których jest położony. Gdyński port jest także główną bazą morską polskiej Marynarki Wojennej.

Realizacja projektu „Budowa terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia” przygotuje infrastrukturę portową do wymogów podwójnego, cywilno-wojskowego zastosowania, a co za tym idzie, do dalszego rozwoju transportu intermodalnego, a także przyczyni się do zwiększenia transgranicznej mobilności sił zbrojnych Sojuszu Północnoatlantyckiego oraz Unii Europejskiej.

źródło: PAP / fot: Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

GdyniaNDIPort GdyniaTerminalterminal intermodalny
Poprzednia Informacja
Pływające laboratorium przyszłości – następca Nawigatora XXI – znamy szczegóły
Następna Informacja
Sejm rozpocznie prace nad budżetem państwa na 2026 r.

Zobacz podobne

Rok po Heweliuszu zatonęła Estonia pochłaniając życie 852 osób

Paulina Ledzinska14 listopada 202513 listopada 2025

Hennig-Kloska: Dolina Dolnej Odry może być częścią innego parku narodowego lub rezerwatem

Paulina Ledzinska13 listopada 202513 listopada 2025

Naukowcy z UMG stworzyli mobilny elektromagnetyczny system cumowniczy

Paulina Ledzinska13 listopada 202513 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Rok po Heweliuszu zatonęła Estonia pochłaniając życie 852 osób
  • Hennig-Kloska: Dolina Dolnej Odry może być częścią innego parku narodowego lub rezerwatem
  • Naukowcy z UMG stworzyli mobilny elektromagnetyczny system cumowniczy
  • Pierwsze turbiny z polskimi gondolami na farmie wiatrowej Baltic Power
  • Polska Żegluga Morska na progu 75-lecia

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Wiatr zmian nad Bałtykiem: Offshore Wind Poland 2025 

LK13 listopada 202513 listopada 2025
13 listopada 202513 listopada 20250

Prawnicy na fali wiatru: relacja z konferencji „Prawnik...

LK6 listopada 202513 listopada 2025
6 listopada 202513 listopada 20250

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025
5 listopada 20254 listopada 20250

Morskie prawo w praktyce: konferencja „Prawnik w Branży...

LK30 października 202513 listopada 2025
30 października 202513 listopada 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie