Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo Porty Ważne

„Stara rzeźnia łączy biznes i sztukę”. INTERMODAL IN POLAND [GALERIA]

Czwarta edycja Intermodal in Poland North–South 2025 rozpoczęła się 10 września w Starej Rzeźni na szczecińskiej Łasztowni. Wydarzenie łączy perspektywę portów, kolei, operatorów i samorządów, skupiając się na przepływach towarów między północą a południem Europy. Dyskusje koncentrują się na intermodalności, inwestycjach i współpracy.

— Stara Rzeźnia od ponad 10 lat łączy biznes i sztukę. W takim miejscu naturalne są rozmowy o gospodarce, transporcie, spedycji i logistyce. Głos z sali jest mile widziany, a networking i interaktywność będą stałymi elementami naszego spotkania – rozpoczął Michał Kaczmarek, prowadzący pierwszą część spotkania.

— Konferencję Intermodal in Poland North–South organizujemy z CSL już po raz czwarty. Północna Polska zyskała na znaczeniu dzięki inwestycjom energetycznym i rozbudowie infrastruktury, a Pomorze Zachodnie jest dla intermodalu ważnym regionem. W Szczecinie działają liczne firmy TSL, a porty w Szczecinie i Świnoujściu tworzą naturalne zaplecze dla dyskusji. Sukces poprzednich edycji potwierdził, że ta formuła działa – mówił Piotr Klimek, prezes zarządu Intermodal News

Intermodal w Polsce rośnie. Dane dla 2024 r. pokazują wzrost przewiezionej masy i pracy przewozowej w transporcie intermodalnym. Udział tej gałęzi w rynku osiągnął najwyższe wartości od początku pomiarów. Tendencja ta przenosi się na 2025 r., co w praktyce oznacza większe zapotrzebowanie na sprawne łączenie portów z terminalami i zapleczem.

— Obok codziennych zadań port jest dla Szczecina elementem strategicznym. Wyzwania są wielowymiarowe: geopolityczne wydarzenia, sztuczna inteligencja, robotyka, drony. Kluczowe pozostaje też pozyskiwanie kapitału ludzkiego w warunkach jego deficytu. To, co Państwo robią na co dzień — logistyka, transport, spedycja — buduje podstawy funkcjonowania miasta i gospodarki – mówił Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina

— W naszym regionie współpraca jest standardem — budujemy relacje i projekty, a tempo jest wysokie. Dynamicznie rozwijamy się w offshore i inwestycjach wokół portu oraz na osi północ–południe. To dzięki partnerskiej współpracy z Intermodal News powstała koncepcja tych wydarzeń, które już czwarty raz gromadzą branżę. Działamy razem, zwinnie i szybko, bo logistyka pracuje 24/7 i wymaga sprawnych decyzji – powiedziała Laura Hołowacz, prezes Grupy CSL.

W ostatnich miesiącach w Porcie Szczecin ukończono m.in. poszerzenie i pogłębienie Kanału Dębickiego oraz przebudowę nabrzeży w rejonie Basenu Kaszubskiego, co umożliwia obsługę jednostek o większym zanurzeniu i zwiększa ładowność zawinięć. Równolegle modernizowane są linie dojazdowe – w tym odcinki E59 i tzw. Nadodrzanki – co ma skrócić czasy przejazdu i podnieść prędkości handlowe pociągów. W Świnoujściu rozbudowano stanowiska promowe nr 5 i 6, a gazoport utrzymuje intensywny harmonogram zawinięć. Dla intermodalu oznacza to większą przepustowość i elastyczność w planowaniu serwisów oraz pracy terminali.

— Szczecin i Świnoujście to jak dwaj bracia — do Szczecina nie dopłynie się bez Świnoujścia. Zależy nam, by Intermodal funkcjonował tak, aby dojazdy były płynne i swobodne. Chcemy, by poza biznesem można nas szybko odwiedzać i korzystać z walorów turystycznych – mówił Arkadiusz Mazepa, zastępca prezydenta Świnoujścia.

Tegoroczną edycję wspierał partner strategiczny – Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. Partnerami złotymi zostali: Alfa Brokers oraz DB Cargo Polska. Wśród partnerów srebrnych są Oltis Polska, PKP Cargo International, Euroterminal Sławków, Unity Line (Oddział w Polsce), Pol-Miedź Transport, C.Hartwig Polska, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa i Lektor S.A.

fot: Polska Morska

Zobacz podobne

Badacze Uniwersytetu Śląskiego prowadzili kolejne badania na Svalbardzie

Paulina Ledzinska

Eksperci: ubiegłoroczna powódź nie wpłynęła mocno na Bałtyk

Paulina Ledzinska

Niedopałki są jednym z największych trucicieli rzek; rusza akcja „Myślę, czuję, nie petuję”

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie