Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Aktualności
  • Żaglowiec Fryderyk Chopin zwycięzcą drugiego etapu The Tall Ships Races w Aberdeen
Aktualności Ważne Żegluga

Żaglowiec Fryderyk Chopin zwycięzcą drugiego etapu The Tall Ships Races w Aberdeen

Przez DC22 lipca 202511 sierpnia 2025

Żaglowiec Fryderyk Chopin zwyciężył w klasie A drugiego etapu The Tall Ships Races (TTSR), z Dunkierki we Francji do Aberdeen w Szkocji – poinformowało w niedzielę PAP biuro prasowe regat. Drugie miejsce zajęła szczecińska brygantyna Kapitan Głowacki, a trzecie fregata Shabab Oman II.

W klasie A, największych żaglowców o długości całkowitej ponad 40 m, w tegorocznych regatach startuje 18 jednostek, w tym m.in. brytyjski TS Royalist, holenderski Morgenster i norweski Christian Radich. Do Aberdeen dotarł też peruwiański BAP Union, który z portu z Callao w Peru pokonał ok. 7500 mil morskich, czyli 13 890 km.

W klasie C, jachtów morskich bez spinakera, trzecie miejsce zajął Belfer, którego portem macierzystym jest Gdynia. Tuż przed nim uplasowały się niemiecki Espirit oraz brytyjski Ocean Spirit of Moray.

Wśród najmniejszych jednostek, które biorą udział w regatach w klasie D, pierwsze miejsce zajął jacht Dar Szczecina. Kolejne miejsca zajęła reprezentacja Włoch na Corsaro II oraz Holendrzy na HNLMS Urania.

W tym roku inauguracja TTSR odbyła się 4 lipca we francuskim porcie Hawr, skąd jednostki popłynęły do Dunkierki. Trzecim portem na trasie jest Aberdeen, który do wtorku gości przy swoim nabrzeżu w sumie 49 żaglowców. Kolejny etap regat prowadzi na północ do norweskiego portu Kristiansand, gdzie flota ma zacumować 30 lipca.

Ostatni etap wyścigu prowadzi na południe, do Danii. Załogi dotrą 6 sierpnia do Esbjerg, który po raz szósty będzie gospodarzem TTSR. Podczas finału, który potrwa do 9 sierpnia, zostaną ogłoszeni zwycięzcy regat. W klasie A tytułu broni Fryderyk Chopin, którego macierzystym portem jest Szczecin.

TTSR to impreza organizowana przez Sail Training International, stowarzyszenie non-profit, do którego należą organizacje żeglarskie z całego świata zajmujące się morską edukacją młodych ludzi. Co kilka lat regaty i tzw. rejsy przyjaźni wielkich żaglowców odbywają się na Bałtyku. Historia wydarzenia sięga 1938 roku. Polska bierze udział w TTSR od 1972 r., w tym wielokrotnie trasa regat przebiegała przez porty w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie. To ostatnie miasto będzie po raz piąty gospodarzem finału TTSR w dniach 22–25 lipca 2028 r.

fot. STS Fryderyk Chopin 

Aberdeenfryderyk chopinKapitan GłowackiMorze Bałtyckiepolska-morskaShabab Oman IIThe Tall Ships RacesThe Tall Ships Races 2025TTSRżaglowce
Poprzednia Informacja
Rosyjskie Federalna Służba Bezpieczeństwa będzie nadzorować wejścia zagranicznych statków do wszystkich portów
Następna Informacja
W Korei Południowej ruszyła budowa pływającego terminala gazowego dla Polski

Zobacz podobne

Rusza rozbudowa Naftoportu w Porcie Gdańsk

Paulina Ledzinska14 listopada 202514 listopada 2025

Turbaczewska: kompetencje nie mają płci [WYWIAD]

Paulina Ledzinska14 listopada 202514 listopada 2025

Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 

LK14 listopada 202514 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Rusza rozbudowa Naftoportu w Porcie Gdańsk
  • Turbaczewska: kompetencje nie mają płci [WYWIAD]
  • Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 
  • Wodór jest i będzie napędem regionów. Musimy jeszcze mocniej promować zieloną energię [WYWIAD]
  • Rok po Heweliuszu zatonęła Estonia pochłaniając życie 852 osób

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Szczecin stolicą bałtyckiej gospodarki: Baltic Economic Congress 2025 

LK14 listopada 202514 listopada 2025
14 listopada 202514 listopada 20250

Wiatr zmian nad Bałtykiem: Offshore Wind Poland 2025 

LK13 listopada 202513 listopada 2025
13 listopada 202513 listopada 20250

Prawnicy na fali wiatru: relacja z konferencji „Prawnik...

LK6 listopada 202513 listopada 2025
6 listopada 202513 listopada 20250

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025
5 listopada 20254 listopada 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie