Polski Portal Morski
Aktualności Ważne

Ruszył przetarg na obwodnicę Mierzyna. To element większej trasy

Obwodnica Mierzyna w ciągu drogi krajowej nr 10 powstanie dzięki współpracy GDDKiA i Miasta Szczecin. Nowa trasa umożliwi sprawny dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina i odciąży zakorkowany Mierzyn. Przetarg został już ogłoszony, a prace mają ruszyć jeszcze w tym roku.

– Obwodnica Mierzyna będzie kluczowym połączeniem Szczecina z Zachodnią Obwodnicą miasta w ciągu S6. Dzięki tej inwestycji również tranzyt z drogi krajowej nr 10 ominie zakorkowany w godzinach szczytu Mierzyn. Wspólna realizacja tej inwestycji przez GDDKiA i Miasto Szczecin to wręcz modelowy przykład współpracy rządu i samorządu przy inwestycjach infrastrukturalnych – powiedział wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.

Nowa droga przebiegać będzie przez tereny miejskie i pozamiejskie. Od skrzyżowania przy ul. Ku Słońcu w Szczecinie trasa poprowadzi przez Topolową i Łukasińskiego, a następnie w kierunku zachodnim. Droga przetnie m.in. ogródki działkowe i po łącznie 4,8 km połączy się z węzłem Szczecin Zachód.

Dokumentacja przetargowa została opublikowana 13 maja. Budowa będzie realizowana w systemie „Buduj”. Roboty będą mogły ruszyć wkrótce po podpisaniu umowy z wykonawcą, co powinno nastąpić jeszcze w tym roku. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2028 rok.

Równolegle trwają przetargi na kolejne odcinki Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Jeszcze przed Kongresem Morskim, w rozmowie w Radiu Super FM wiceminister Marchewka powiedział:

– Zachodnia Droga Obejścia Szczecina jest naszym priorytetem. Po wielu, wielu latach mówienia przyjęliśmy program inwestycyjny, zabezpieczyliśmy pieniądze, został złożony podpis pod tym programem inwestycyjnym, ogłoszono przetargi, idziemy do przodu.

Wiceminister przypomniał, że w przetargach na odcinki od Kołbaskowa do Dołuj i dalej w stronę Polic, pojawiły się różnice między kosztorysami a złożonymi ofertami. Koszty niektórych odcinków mogą przekroczyć budżet.

– Będą pieniądze dodatkowe dla zachodniego drogowego obejścia Szczecina. Ubiegły tydzień Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła dwie koperty z trzech kopert i okazuje się, że w przypadku jednego z etapów mamy jedną ofertę na granicę, a w przypadku drugiego 120 milionów to lekko by trzeba było dołożyć, żeby ten plan minimum spełnić.

grafiki: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad / www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/

Zobacz podobne

5,8 mld euro z kredytów na finansowanie budowy dwóch morskich farm wiatrowych

Paulina Ledzinska

Zmiany klimatu zagrażają gatunkom morskim

Paulina Ledzinska

Kontenery pełne zysków: HHLA wyprzedza kryzys

LK

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie