Polski Portal Morski
Aktualności Turystyka Ważne

Z kamerą na pokładzie promu z jego niecodziennymi ładunkami [WIDEO]

Helikopter, cyrk ze zwierzętami, a nawet szybowce to częste i niecodzienne ładunki na promach Polferries. Transport tak nietypowych ładunków to wyzwania dla całej załogi. Jednym z tych promów jest jednostka M/F Nova Star.

Sprawdzili to podróżnicy w odcinku na internetowym kanale Planeta Abstrakcja. Ola i Borys mieli okazje zwiedzić każdy pokład promu. Pokazują oni kulisy promowej codzienności. Rozmawiali z załogą i mogli zajrzeć w miejsca, o których wielu pasażerów nawet nie słyszało.

Co kryje M/F Nova Star?

M/f Nova Star został zbudowany w 2011 roku. Od września 2018 roku zatrudniony jest na linii Gdańsk – Nynäshamn. Jednorazowo może przewieźć 827 pasażerów, w tym 640 z nich w kabinach. 

Załoga pokazała podróżnikom każdy zakątek statku. Od przestronnych kabin z okrągłymi bulajami, przez bary, kasyno z ruletką i sale taneczne z DJ-em, po specjalne miejsca na zaręczyny czy salę do organizacji sylwestra dla 200 osób. Prom posiada też strefę zabaw dla dzieci.

Nie zabrakło również części technicznej. W maszynowni bije serce statku. To tam znajdują się cztery silniki napędzające prom. Statek posiada także 18 grodzi wodoszczelnych, które zapewniają stabilność nawet przy zalaniu kilku przedziałów. Starszy mechanik opowiadał o instalacjach pożarowych, zużyciu paliwa i chłodnicach, które utrzymują cały system w ryzach. Zużycie paliwa mierzy się w dobach. Nova Star wykorzystuje dobowo 30 ton paliwa ciężkiego oraz około 6 – 8 ton paliwa lekkiego do obsługi sieci elektrycznej.

Goście odwiedzili także miejsca zamknięte dla pasażerów. Mowa o części dla załogi, pralni, zapleczu hotelowym i przestrzeni rekreacyjnej. Co ciekawe na promie znajduje się areszt, dla pasażerów którzy zakłócają podróż innym. Na pokładzie jest również ochrona i opieka medyczna.

Podczas wizyty na mostku kapitańskim dowiedzieli się, że najtrudniejszym technicznie momentem rejsu jest wpłynięcie do portu. Precyzja manewru to wyzwanie dla doświadczonego kapitana. Statek porusza się z maksymalną prędkością około 20 węzłów.

Zapoznajcie się z filmem Planeta Abstrakcja prosto z pokładu M/f Nova Star:

Polferries to marka z ponad 40-letnim doświadczeniem. Obsługuje linie łączące polskie miasta Świnoujście i Gdańsk ze Skandynawią. Flota Polferries liczy 5 promów pasażerskich.

fot. Polferries

Zobacz podobne

Port Szczecin obsługuje jednostki typu Panamax

LK

Sezon żeglugowy rozpoczęty. WIR wspiera żeglarzy [WIDEO]

Daria Czaja

Straż Graniczna zatrzymała łódź rybacką z Mrzeżyna. Wykryto rażące uchybienia

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie