Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Aktualności
  • Milion pasażerów. Uroczyste podsumowanie działalności Finnlines w Polsce
Aktualności Ważne Żegluga

Milion pasażerów. Uroczyste podsumowanie działalności Finnlines w Polsce

Przez Paulina Ledzinska18 stycznia 202518 stycznia 2025

14 stycznia 2025 roku na pokładzie statku M/S Finnfellow przy Euroterminalu w Świnoujściu odbyło się uroczyste podsumowanie obecności Finnlines w Polsce.  Po dziewięciu miesiącach od uruchomienia połączenia promowego między Polską a Szwecją, linie Finnlines świętują sukces. Trasa nie tylko przyciągnęła prawie milion pasażerów w 2024 roku, ale także stała się kluczowym mostem dla handlu i turystyki. W odpowiedzi na rosnący popyt firma planuje dalszy rozwój, a pierwszym krokiem może być zwiększenie liczby rejsów.

Trasę łącząca Świnoujście z Malmö uruchomiono w kwietniu 2024 roku. Jak zauważył prezes i dyrektor generalny Finnlines, Tom Pippingsköld, połączenie to stworzyło „wyjątkowe możliwości dla handlu i turystyki”. Podkreślił także jego znaczenie dla bezpieczeństwa dostaw: „To połączenie jest niezwykle ważne zarówno dla polskiego, jak i szwedzkiego biznesu, a także dla bezpieczeństwa dostaw, które Finnlines zobowiązuje się zapewnić”.

Trasa ta umożliwia wygodne i szybkie dotarcie do Malmö – kulturalnego centrum i trzeciego co do wielkości miasta Szwecji, które znajduje się zaledwie 30 minut jazdy pociągiem od Kopenhagi. Dzięki codziennym wieczornym rejsom ze Świnoujścia oraz porannym z Malmö, połączenie idealnie odpowiada na potrzeby pasażerów oraz firm transportowych.

Według Marco Palmu, szefa działu obsługi pasażerów Finnlines, widać ogromny potencjał tej trasy. „W 2023 roku podróżowało z nami około 700 tysięcy pasażerów, podczas gdy w 2024 roku liczba ta wzrosła do prawie miliona. Szwedzcy podróżni przyjeżdżają do Polski na wakacje letnie, podczas gdy Malmö stanowi ważny pomost do innych części Szwecji, a także Norwegii i Danii” – podkreślił Palmu.

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie firma rozważa wprowadzenie dodatkowego statku na trasie, a to pozwoli sprostać zwiększonemu popytowi.

Podczas uroczystości przedstawiciele Zarządu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście podkreślali znaczenie współpracy między stronami. Rafał Zahorski, reprezentujący zarząd, określił ją jako „ważny kamień milowy” w umacnianiu relacji między Polską a Skandynawią.

Obsługujący trasę statek M/S Finnfellow to jednostka typu ro-pax, która może pomieścić do 440 pasażerów i oferuje przestrzeń ładunkową o długości 3000 metrów bieżących. Na pokładzie znajduje się ponad 180 kabin, restauracja bufetowa, bar, plac zabaw dla dzieci, sklep oraz fińska sauna – wszystko to, by zapewnić pasażerom maksymalny komfort podczas rejsu.

Finnlines Plc

Finnlines jest wiodącym operatorem żeglugowym oferującym usługi przewozu towarów i pasażerów na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Zatoce Biskajskiej. Firma jest częścią Grimaldi Group, jednego z największych na świecie operatorów statków typu ro-ro i największego operatora autostrad morskich w Europie, zarówno dla pasażerów, jak i towarów. Ta afiliacja umożliwia Finnlines oferowanie usług liniowych do i z dowolnego miejsca na Morzu Śródziemnym, w Afryce Zachodniej, Ameryce Północnej i Południowej, a także w Azji i Australii.

fot: mat.pras Finnlines

FinnlinesMalmopodsumowaniePort ŚwinoujściePromyŚwinoujścieTransport MorskiZMPSIŚ
Poprzednia Informacja
Podatek od nieruchomości hamuje rozwój? Szczecińscy przedsiębiorcy apelują o zmiany
Następna Informacja
Politechnika Morska w Szczecinie walczy o nowoczesny statek naukowo-badawczy

Zobacz podobne

Czy istnieje tajny raport w sprawie katastrofy Heweliusza? Autor książki nie pozostawia złudzeń

Bartłomiej Czetowicz12 listopada 202512 listopada 2025

Napad na Nawigatora XXI. Działania służb w Szczecinie i Trzebieży [GALERIA]

Paulina Ledzinska12 listopada 202512 listopada 2025

NATO ćwiczyło polowanie na okręty podwodne

Paulina Ledzinska12 listopada 202512 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • Czy istnieje tajny raport w sprawie katastrofy Heweliusza? Autor książki nie pozostawia złudzeń
  • Napad na Nawigatora XXI. Działania służb w Szczecinie i Trzebieży [GALERIA]
  • NATO ćwiczyło polowanie na okręty podwodne
  • Ukrainiec oskarżany o atak na Nord Stream przerwał strajk głodowy w więzieniu
  • TSKAE 2025, czyli dzień polsko-niemiecki w biznesie

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne znaczenie dla całej branży”

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025
5 listopada 20254 listopada 20250

Bada dna mórz, przetrwała tajfun – niezwykła praca...

DC28 lipca 202528 lipca 2025
28 lipca 202528 lipca 20250

Finansowanie projektów dla bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej i offshore

Paulina Ledzinska15 lipca 202515 lipca 2025
15 lipca 202515 lipca 20250

Tak marynarze oszczędzają na emerytury. „Nieruchomości, fundusze, ale...

DC8 lipca 20258 lipca 2025
8 lipca 20258 lipca 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie