Polski Portal Morski
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
Polski Portal Morski
  • Home
  • Aktualności
  • Grupa Azoty: z 2 tys. do 20 tys. ton wzrosły jednorazowe dostawy soli potasowej do Polic
Aktualności Porty

Grupa Azoty: z 2 tys. do 20 tys. ton wzrosły jednorazowe dostawy soli potasowej do Polic

Przez Paulina Ledzinska16 stycznia 2025

Przystosowanie polickiego Portu Morskiego umożliwiło zakładom Grupy Azoty w Policach zwiększenie jednorazowych dostaw soli potasowej z 2 tys. ton, do 20 tys. ton – poinformowała Grupa Azoty. Dodała, że to przynosi oszczędności i wzmacnia negocjacyjną pozycję Grupy.

Grupa Azoty poinformowała w środę, że aktualnie trwa rozładunek kolejnych 20 tys. ton soli potasowej, która przypłynęła z Kanady.

Pierwsze ponad 20 tys. ton soli potasowej w jednym transporcie przypłynęło z Kanady do Grupy Azoty Police na początku grudnia ub.r. „Rozładunek odbył się w Porcie Morskim, który na co dzień odbiera fosforyty” – poinformowała spółka w środę. Podkreśliła, że zakup tak dużego wolumenu soli – z uwagi na efekt skali – przyniósł „znaczące oszczędności”. „Zakończona pomyślnie akcja logistyczna w Porcie Morskim otworzyła możliwości dywersyfikacji kierunków dostaw tego podstawowego surowca do produkcji nawozów” – zaznaczyła Grupa Azoty.

Spółka dodała, że prowadzi rozmowy z firmami, które do tej pory nie były brane pod uwagę ze względu na ograniczenia infrastrukturalne nabrzeży, z których korzysta Grupa Azoty Police. Zwróciła uwagę, że do odbioru soli potasowej w Policach przystosowana jest infrastruktura w Porcie Barkowym. „W ciągu ostatnich dwóch lat największe jednorazowe dostawy tego surowca statkami wynosiły ok. 2 tys. ton. Wynika to z możliwości technicznych nabrzeża – obsługiwane są tu barki i statki o długości do 120 metrów i zanurzeniu 4 metrów (o nośności około 3000 DWT.)” – przypomniała spółka. Dodała, że Port Morski ma nabrzeże o długości 415 metrów i głębokości eksploatacyjnej 12,5 metrów, do którego mogą wpływać duże jednostki pełnomorskie.

Jak zauważyła spółka, dostosowanie infrastruktury do odbioru kolejnych surowców i produktów stanowi więc „ogromny potencjał rozwojowy dla Grupy Azoty Police”.

„Transport towarów większymi jednostkami pływającymi to wymierne oszczędności dla spółki. Przy jednorazowo większych ilościach zakupionych surowców wzrasta pozycja negocjacyjna firmy, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztu frachtu w przeliczeniu na tonę” – poinformowała Grupa Azoty. Przyznała, że aby możliwy był rozładunek soli potasowej w Porcie Morskim, konieczne było odpowiednie przygotowanie infrastruktury.

Spółka wskazała, że sól potasowa dociera do Grupy Azoty Police różnymi środkami transportu: koleją, transportem drogowym oraz morskim. „Ten ostatni – z uwagi na możliwość dostarczenia jednorazowo największej ilości surowca – jest najefektywniejszym rozwiązaniem” – zaznaczyła.

Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police należy do Grupy Azoty. Zajmuje się produkcją m.in. nawozów wieloskładnikowych oraz bieli tytanowej.

Grupa Azoty to drugi w UE producent nawozów azotowych i wieloskładnikowych. Wytwarza również takie produkty jak: poliamid, alkohole OXO, plastyfikatory czy biel tytanowa. Grupa Azotyto spółka akcyjna, w której Skarb Państwa posiada 33 proc. akcji. 

źródło: PAP

Poprzednia Informacja
ZUT: program Edu-Fish – nowoczesne kształcenie w rybactwie i ichtiologii szansą dla młodych
Następna Informacja
ORLEN Petrobaltic: milion złotych oszczędności na logistyce morskiej

Zobacz podobne

“TONIEMY!” – dramatyczny apel i szybka akcja ratowników. Kadłub luksusowego statku przeciekał

Paulina Ledzinska10 listopada 202510 listopada 2025

Prezydenckie weto zatrzymało Park Doliny Dolnej Odry. Jest komentarz rzecznika

LK9 listopada 20259 listopada 2025

Woda, która zostaje: Jak Wody Polskie walczą o każdy litr

LK9 listopada 20259 listopada 2025

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Ostatnie wpisy

  • “TONIEMY!” – dramatyczny apel i szybka akcja ratowników. Kadłub luksusowego statku przeciekał
  • Prezydenckie weto zatrzymało Park Doliny Dolnej Odry. Jest komentarz rzecznika
  • Woda, która zostaje: Jak Wody Polskie walczą o każdy litr
  • Podejrzany o wysadzenie Nord Stream jest w stanie krytycznym
  • Urząd Morski ogłosił wyniki przetargu na dostawę pogłębiarki za prawie 280 mln zł

Najnowsze komentarze

  • marynarz - Marynarze ze statku „Oceania” protestują. Oczekują umów o pracę
  • Paulina - 60,2 mld złotych na budowę pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
  • Skok Magika - Statek za 300 milionów złotych. Oto wymarzony następca Daru Młodzieży [WYWIAD]
  • Paweł - Pogłębienie toru wodnego do portu w Elblągu staje się faktem
  • Z Peerelu - Zimowy rejs szkoleniowy ORP Wodnik – podchorążowie AMW doskonalą umiejętności na morzu

Forum Ekspertów

Tłumy na targach Translogistica Poland 2025. „Mają ogromne znaczenie dla całej branży”

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20255 listopada 2025
5 listopada 20255 listopada 20250

Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka...

Bartłomiej Czetowicz5 listopada 20254 listopada 2025
5 listopada 20254 listopada 20250

Bada dna mórz, przetrwała tajfun – niezwykła praca...

DC28 lipca 202528 lipca 2025
28 lipca 202528 lipca 20250

Finansowanie projektów dla bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej i offshore

Paulina Ledzinska15 lipca 202515 lipca 2025
15 lipca 202515 lipca 20250

Tak marynarze oszczędzają na emerytury. „Nieruchomości, fundusze, ale...

DC8 lipca 20258 lipca 2025
8 lipca 20258 lipca 20250

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najważniejsze informacje na bieżąco!

Polski Portal Morski
FacebookTwitterInstagramYoutube
  • Porty i Stocznie
  • Technologie i Edukacja
  • Offshore
  • Historia
  • Bezpieczeństwo
  • Turystyka i Środowisko
logo
O nas
Polska Morska - to nowy polski portal morski, poświęcony morzu oraz gospodarce morskiej. To również nazwa nawiązująca do pięknej i historycznej wizji Rzeczypospolitej aktywnej oraz morskiej.

Regulamin Portalu Polska Morska
Skontaktuj się z nami: redakcja@polskamorska.pl
Odwiedź nas!
FacebookTwitterInstagramYoutube
poz. 1189 w krajowym rejestrze dzienników i czasopism, ISSN 3072-0192

Zamieszczone na stronach internetowych portalu polska-morska.pl vel polskamorska.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” objęte są ochroną polskiego i międzynarodowego prawa własności intelektualnej. Jakiekolwiek wykorzystywanie tych materiałów, w tym w celu eksploracji tekstów i danych, jest zabronione.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie