Polski Portal Morski
Aktualności Technologie

Pierwsze przęsło na moście w szczecińskich Podjuchach

Za kilkanaście dni rozpocznie się nasuwanie pierwszego przęsła, prace będą wyglądały spektakularnie.

Przęsła są spawane na jednym z brzegów rzeki.

– Po to, żeby za chwilę, właściwie mówię już za chwilę z tego względu, że to kilka czy kilkanaście dni przed nami i rozpocznie się nasuw od strony zachodniej tego mostu. Oczywiście to nie będzie trwało godzinę, półtorej czy jeden dzień. To będzie spektakularnie wyglądało, ale będzie to praca kilkunastodniowa – mówi Marek Duklanowski z Wód Polskich w Szczecinie.

– Później oczywiście prace z układaniem torowiska, z montowaniem trakcji, z ubezpieczeniem tego mostu również od góry. Musi mieć odpowiednią nośność. Na razie tę konstrukcję nośną od spodu – ten wieniec dolny, rzeczywiście w tej chwili ona ulega zestaleniu. Po tym scaleniu będzie możliwość nasuwania całości – dodaje.

Przypomnijmy stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która będzie zabytkiem techniki.

Nowy most kolejowy będzie miał dwa tory. Prześwit pomiędzy przęsłem środkowym a lustrem Odry ma wynosić 6 metrów 20 centymetrów. To umożliwi bezkolizyjną żeglugę barek.

Inwestorem budowy mostu kolejowego w Podjuchach są Wody Polskie w Szczecinie.

źródło Radio Szczecin/ Maciej Papke; Radio Szczecin

Zobacz podobne

Port Szczecin obsługuje jednostki typu Panamax

LK

Sezon żeglugowy rozpoczęty. WIR wspiera żeglarzy [WIDEO]

Daria Czaja

Straż Graniczna zatrzymała łódź rybacką z Mrzeżyna. Wykryto rażące uchybienia

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie