Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Sprawdzamy postęp prac na koniec roku 2022 na budowie tunelu w Świnoujściu

W tym roku zakończyły się prace typowo budowlane . Pierwsze miesiące nowego roku to czas m.in. na niezbędne odbiory. Pierwsi kierowcy pojadą tunelem na koniec maja 2023 roku. Łączna długość przyprawy to ok. 3200 metrów, a sam tunel wydrążony metodą TBM to ok. 1483,80 metrów. Najgłębsze miejsce tunelu pod dnem Świny to 38 m.

Aktualnie w tunelu wydrążonym maszyną TBM uszczelniane są konstrukcje wyjść ewakuacyjnych EE1 oraz EE2. Na drugim z wyjść trwają też roboty wykończeniowe. Kontynuowany jest montaż infrastruktury, uszczelnianie prefabrykatów konstrukcji wewnętrznych tunelu oraz uszczelnianie i czyszczenie obudowy tunelu.

Na wyspie Wolin w komorze odbiorczej trwają prace wykończeniowe konstrukcji wewnętrznych, a na rampie i w tunelu wykonanym metodą stropową, w segmentach R1 do R17, montaż konstrukcji pod elewację.

Na Wyspie Uznam, w komorze startowej, uszczelniane są ściany szczelinowe, murowana jest galeria ewakuacyjna na stropie pośrednim, montowane są wentylatory wyciągowe, zbrojony i szalowany jest strop wyrzutni wentylacyjnej. Trwają także roboty wykończeniowe konstrukcji pomieszczeń technicznych i ewakuacyjnych, a także betonowanie kap chodnikowych. W części tunelu wykonanym metodą stropową w segmentach S1 do S11 montowana jest obudowa ścian szczelinowych. Na obu wyspach toczą się też roboty drogowe.

źródło/ fot. / mat. filmowy Urząd Miasta Świnoujście

Zobacz podobne

Przedstawiciele branży morskiej: porty gwarantują nam bezpieczeństwo energetyczne

Paulina Ledzinska

Prezes Portu Gdańsk: bez dużych inwestycji port nie będzie konkurencyjny

Paulina Ledzinska

Wnętrza dwóch wraków w Bałtyku okazały się „małą historyczną sensacją”

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie