Prace nad promem nowej generacji dla Polskiej Żeglugi Morskiej postępują zgodnie z planem. W końcu października br. wykonawca – Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. – dokonał pierwszego cięcia blach, a dwa miesiące później wykonywane są już pierwsze elementy części podwodnej kadłuba.
Od ponad miesiąca zaczęły powstawać pierwsze ruszty dna podwójnego promu, na które składają sią poszycie zewnętrzne, sekcje płaskie dna wewnętrznego, usztywnienia pierwszego i drugiego rzędu, wiązary i węzłówki. Jest to tak zwany etap prefabrykacji, który obejmuje wykonanie sekcji, to znaczy części dna, burt, pokładów i grodzi. Na dalszym etapie nastąpi montaż kadłuba, polegający na łączeniu poszczególnych sekcji w całość.
Przypomnijmy, że spółka Polskie Promy rok temu podpisała kontrakt z Gdańską Stocznią Remontową na budowę trzech promów typu ro-pax (w otwartej opcji – czwartego), w tym dwóch pierwszych dla Polskiej Żeglugi Morskiej oraz trzeciego – dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Pierwsza z jednostek ma być gotowa pod koniec 2024 roku – kolejne w odstępach rocznych. Będą to najnowocześniejsze jednostki na Bałtyku, pod względem konstrukcji i ekologicznego napędu.

PJ
Fot.: Pomorski Urząd Wojewódzki