W stoczni CRIST rozpoczęła się ceremonia cięcia blach nowego projektu jednokadłubowego statku dla armatora ULSTEIN VERFT o numerze roboczym NB318, który ma służyć do obsługi farmy wiatrowej . Współpraca z armatorem rozpoczęła się w 2013r. od projektu NB 301. Do tej pory zrealizowano już 14 projektów, aktualnie wykonywany jest projekt numer 15 i 16.
Jednostka w budowie będzie w stanie spełnić ogólne wymagania morskiej branży wiatrowej, takie jak przewóz personelu, ładunków, paliwa olejowego ,wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod i na pokładach otwartych. Statek będzie posiadał 91 kabin , pomieści maksymalnie 126 osób. Będzie napędzany elektrycznie , wspomagany bateryjnie. Hybrydowy napęd akumulatorowy oraz paliwo metanolowe umożliwi zerową emisję.
System ładunkowy będzie zapewniać bezpieczeństwo oraz umożliwi sprawny załadunek i rozładunek statku. Kształt kadłuba zapewnia doskonałe osiągi w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i wykorzystania energii. Oparty jest na technologii ULSTEIN TWIN X-STERN , jest to cecha konstrukcyjna obejmująca ostrzejsze linie kadłuba i eliminująca płytę pawęży, zwiększa funkcjonalność dzięki pozytywnemu wpływowi na utrzymanie położenia statku, reakcję fal, komfort i bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił uderzenia fal, wilgotności pokładu i rozprysku.
Statek będzie zoptymalizowany pod kątem sprawnego i wydajnego wykonywania pracy techników i przemieszczania ładunku na pokładzie, celem zminimalizowania ręcznego przenoszenie ładunku, narzędzi i części zamiennych. Jednostka będzie miała długość całkowitą 89,6 m i szerokość 19,2 m.

Źródło/fot.: CRIST S.A.