Co nowego słychać na budowie w Świnoujściu? Sprawdźcie sami.
W komorze startowej na wyspie Uznam trwa zbrojenie stropu pośredniego w części wschodniej, a także montaż i prefabrykacja deskowań stropu pośredniego w części zachodniej.
W części tunelu wydrążonego maszyną TBM, w wyjściu ewakuacyjnym EE1, trwa mrożenie pasywne, zbrojenie płyty dennej i ścian obudowy ostatecznej.
W wyjściu ewakuacyjnym EE2 zakończono obudowę wstępną, przygotowywana jest też izolacja konstrukcji. Przy wyjściu EE2 od strony odcinka T2 montowana jest rampa tymczasowa. Na odcinku pomiędzy wyjściami ewakuacyjnymi EE1 i EE2 montowane są prefabrykaty poddrogowe i trwa betonowanie płyty pod jezdnię.
Po stronie wyspy Wolin w komorze odbiorczej kontynuowane są konstrukcje wewnętrzne i uszczelniane ściany szczelinowe.
Termin zakończenia prac związany z zakończeniem prac planowany jest na lato 2023r.
Głównym Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/Gülermak. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz. Całkowity koszt inwestycji to ponad 900 milionów złotych, z czego prawie 775,7 milionów to dofinansowanie z Unii Europejskie (85 procent). Resztę inwestor Gmina Miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.



źródło/ fot./ mat. filmowy Urząd Miasta Świnoujście