Polski Portal Morski
Aktualności Porty Ważne Żegluga

Postęp prac przy modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m

Tor wodny Szczecin-Świnoujście ma 67 kilometrów i łączy port w Szczecinie z otwartym morzem. Jego historia sięga XIX wieku. Modernizacja była już koniecznością. Tor zostanie pogłębiony do 12,5 metra, co sprawi, że do szczecińskiego portu będą mogły zawijać jednostki o zanurzeniu 11 metrów i z ładunkiem 45-50 tys. Na torze wodnym trwają prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe prac pogłębiarskich.

Sprawdźmy jak postępują prace nad modernizacją. Aktualnie przy obydwu wyspach zakończył się montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych. Z kolei przy wyspie W22 zakończyły się prace przy budowie przystani dla statków, prace trwają jeszcze przy wyspie W28. W obszarze obrotnicy Orli Przesmyk trwają prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, trwa także instalacja geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego.

Warunki żeglugi

Wszyscy użytkownicy akwenu mogą śledzić zakładkę „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4/2020 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami oraz jego korekty, dotyczące zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się na Zalewie Szczecińskim pracami.

źródło/ fot. Urząd Morski w Szczecinie

Zobacz podobne

Po 8 latach statek Khatanga opuścił port w Gdyni

Paulina Ledzinska

Woda w polskich kąpieliskach najgorsza w Unii Europejskiej

Paulina Ledzinska

Dar Młodzieży wypłynął w dwumiesięczny w rejs

Paulina Ledzinska

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie